Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

Jag fick sonen på BF-2 och det är jag tacksam för. Det var nog omgivningen oxå :)
    Jag tycker inte om att va gravid, gillar inte uppmärksamheten det drar åt sig, att inte kunna ligga på mage, alla krämpr osv  osv. och i slutet var jag så bitter att jag nästan tycker synd om karln såhär i efterhand som fick stå ut med mig :) och då hade jag ändå en normal graviditet utan foglossning eller liknande.
    Jag ser graviditeten som en nödvändigt transportsträcka för att få något alldeles alldeles underbart när man går i mål :)

• SommarDahlia
    Engla80 skrev 2012-01-11 12:19:18 följande:
    Jag tyckte om att vara gravid på slutet då det verklgen syntes att jag va gravid och inte bara att jag gått upp i vikt... Vår dotter kom i v. 37+0 så jag blev liksom inte riktigt "färdig" med graviditeten och han inte tröttna på den. Jag va så säker på att jag skulle gå över tiden för det gör ju alla förstfödersker Skäms och både min mamma och min makes mamma gick över tiden så jag va till 100% inställd att också göra det... När dom undersökte mig på BB och sa att jag va öppen 6 cm så frågade jag till och med "Vad betyder det?" och hoppades att dom skulle svara typ "Att ni kan åka hem och ta det lugnt" hahaha...

Nu är jag mer förberedd och kommer väl tycka att jag går "över tiden" om jag går 40 fulla veckor *fniss*

4,5 veckor kvar till RUL. Längtar sååååå....

Tror jag känt babyn nu! Fladrande men även buffningar på insidan, oftast på höger sida. Kan också känna tryck under höger revben, men kan det verkligen va babyn? Tycker det borde va för högt upp för att va så här tidigt (v. 14).
    Min mamma gick över och fick bli igångsatt alla sina tre förlossningar så hon va hundra på att jag skulle gå över. Ville slå henne när hon sa så (nu älskar jag min mamma och slog förståss inte henne :)  ). Det va en befrielse när det startade av sig själv och dessutom innan BF, har förstått att igångsättning inte är så härligt alltid.

Vad härligt med bebisbuffande!! Kände något för nån vecka sen, typ fisksprattel å nu väntar jag ivrigt på mer sprattel å gärna lite buff me :)
  • SommarDahlia
    TiLo skrev 2012-01-12 08:34:13 följande:
    Idag är det dags för kub för mig också. Är sjukt nervös och vet inte hur jag ska få tiden att flyta på till kl 11.
    Lycka till! Det går säkert jättebra!
  • SommarDahlia

Det är jidder med efternamn!

Vår son har sambons efternamn och mitt som mellannamn. Jag tycker egentligen bättre om mitt efternamn än hans. Han heter Nilsson och jag har ett ganska ovanligt -berg namn. VI ska förhoppningsvis gifta oss nästa vår och då ska vi alla ha samma, vilket är dock oklart, vi funderar på sambons mammas flicknamn eftersom jag inte vill heta Nilsson. Antagligen får hela familjen byta efternamn men jag tänker att sonen är bara 3 år och bebisen i magen knappt ett då, så dom lider nog inte av att behöva byta :)

• SommarDahlia

Kände oxå riktigt fladder för en stund sen. Kom som i två små etapper ungefär om om bebisen gjorde en loop och sen en till  :) härligt!

Imorn blir det flygresa för mig, från skåne till norrbotten. Ska upp å ha kursträff me klassen tis-tors. Tycker inte om att åka ifrån skåne men de e rätt skönt att få sova ostört på hotell å veta att klockan ringer exakt kl. 7 och innan dess är där ingen unge som väcker mig :) Att va tvungen att äta på restaurang är inte heller fy skam ibland..

• SommarDahlia

Nu känner jag mig redo... Är det någon som vill bjuda in mig i den där facebook gruppen där alla är med som ska ha i juli?

• SommarDahlia

Vi tänker inte ta reda på det denna gången. Tycker tiden går så fort nu, har ju snart gått halva tiden, så jag klarar nog vänta tills den kommer :)
    Förutsatt att allt ser bra ut på RUL och att vi faktiskt kommer hem med en bebis i juli (tyvärr händer ju det värsta ibland) så ska vi inte ha fler barn och då känner vi att det hade varit roligt att prova på hur det känns att inte veta innan oxå eftersom vi tog reda på det med sonen. Men jag är ändå så vansinnigt nyfiken så det har varit några turer fram å tillbaka innan vi bestämde oss för att inte kolla..

• SommarDahlia

jag mår fortfarande illa på kvällarna, börjar runt 16 och är oxå trött som bara den! Hoppas slippa det snart, mådde illa på kvällarna med sonen oxå, de slutade ungefär v. 19 så jag hoppas de slutar då nu me! Bara två veckor kvar :)

har det släppt för alla andra?

• SommarDahlia
    EllaBella02 skrev 2012-01-25 08:28:38 följande:
    Jag kanske också kan tänka mig att jag är så trött eftersom jag alltid får gå upp en eller två gånger per natt och kissa också... jag har inte sovit en hel natt sedan Oktober tror jag... : ) 
    Bara att vänja sig! :)
    Jag har inte sovit en hel natt sen april -09, då jag va gravid me sonen..
  • SommarDahlia
    EllaBella02 skrev 2012-01-25 09:38:13 följande:
    Ha ha ha.. Då är jag inte i rätt position att klaga än då.. : ) 

Det är som du säger.. bara att vänja sig... antar att kroppen vänjer sig någon gång för eller senare.. : ) 
    Det gör man! Jag känner mej utvilad även om jag har varit uppe några vändor för att stoppa in napp, ge nässpray, trösta eller vad det kan va (och nu även egna toabesök :) )...

Dessutom är det ju i allra högsta grad värt det!

Men jag vet vad du menar, jag tänkte likadant när jag började springa på toa på nätterna innan sonen! Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012