• MLT

Juli bebis 2012

AnnA1985 skrev 2011-11-13 12:03:11 följande:
    Är det fler än jag som är lite överviktig? Väger 85kg till mina ynka 167cm :S
    Tänker mycket mer nu på vad jag stoppar i mig. Godis och chips lockar inte längre.. Dock är jag som tokig i gurk- och morotsstavar, å så dippar man dessa :p
    Äter 2-3 gånger om dagen, lunchen skippar jag på helgerna då jag oftast vaknar vid 10-11 och äter frukost då :p Middag äter jag ju varje dag givetvis.
    Min svägerska gick ner i sig själv i sin graviditet, så hon gick bara upp 8kg... jag hoppas att jag kan gå upp lika lite. Är ännu mer noga med att gå ut och röra på mig nu också... Hade ju börjat gå ner i vikt innan jag plussade, och tur är ju det =)
    Hur gör ni andra som tänker väldigt mycket på vikten?   
    Jag var överviktig min förra graviditet och hade endast gått upp 3kg i vecka 31, sen kom vätskan med sommarvämen. Nu väger jag 7kg mindre än jag gjorde förra inskrivningen, men kommer ändå satsa på att gå upp så lite som möjligt. Får se hur det går med tanke på att jag inte mår illa alls, men däremot har ett enormt sötsug och är konstant hungrig!
  • MLT
    Lyckliglottad skrev 2011-11-14 10:15:04 följande:
    Nu har jag startat en grupp på FB vi som är gravida med BF i JULI/AUGUSTI och ingen kan se nånting så länge man själv inte är medlem i guppen. så man behöver inte vara rädd för att någon ska se

Adda gärna mig, heter Madelene Dahlström, har samma profilbild som på FL!

• MLT
    Soffiie skrev 2011-11-14 12:06:46 följande:
    är det någon av er som ska vaccinera sig? mot influensan behöver man göra det när man är så tidigt i graviditeten? det är ju gratis för gravida.. bara en undran
    Jag känner att det är en för känslig period just nu som embryot går igenom, vill inte spruta in något främmande i kroppen. Jag vaccinerade mig inte mot svininfluensan heller, var gravid när det skrevs som mest om den.
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-15 19:23:51 följande:
    Jag har läst på massa olika ställen att illamående och framförallt kräkningar minskar risken för missfall.
    Hur sjutton kan de komma sig?? Verkar väl väldigt märkligt?
    Jag mådde fruktansvärt illa förra graviditeten, men det fanns inte ens något foster i magen, så det där ska du inte tänka på!
  • MLT
    Bebis187 skrev 2011-11-16 09:30:19 följande:
    Jag går idag in i vecka 6 och har funderat på detta med influensavaccinationen..... Min son på 19 månader fick sin vaccination förra veckan, men tror jag läst ngnstans att man inte behöver ta denna vaccinationen om man vaccinerade sig "förra" gången mot svininfluensan. Det gjorde jag och då var jag gravid. Gick jättebra, in och ut - inga biverkningar alls förutom suuuuperont i armen. Min barnmorska vid den tiden tyckte jag skulle ta sprutan då det var rekommenderat för gravida.....man är ju i en riskgrupp....
    Jag blev också rådd att göra det, men jag tyckte att för många människor hade stora ekonomiska intressen i att folk skulle ta vaccinet att jag helt enkelt inte litade på rekommendationerna. Jag tyckte dessutom inte att argumenten och faktan för svininfluensan höll riktigt och i efterhand har det ju visat sig vara ett överdrivet stort larm. Däremot tycker jag att man gjorde rätt i att ta vaccinet om man kände att man ville det, huvudsaken är ju att man gör det som känns rätt för en själv.
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-16 05:22:40 följande:
    Madlin: usch då! Ja tyckte att de lät helt skumt att illamående ska minska risken för mf...
    Jag tror dom syftar på att många mår illa när hcg't stiger i kroppen och att illamåendet därför är ett tecken på att gravidhormonet ökar som det ska. Mitt hcg ökade ju trots att jag inte hade något foster. Men det betyder inte att uteblivet illamående är ett tecken på att något är fel :)
  • MLT
    Maho81 skrev 2011-11-17 09:46:27 följande:

Det blir starkare =)
    Och vilken skillnad det kan vara på bara en enda dag! =)
    I morgon går jag in i vecka 5, åååh hoppas veckorna rasar iväg så jag kommer förbi vecka 14 som jag fick MA i sist. Känns lite knas att komma så långt och börja om från början igen.
    Får jag fråga i vilken vecka det dog, kunde de se det? Måste vara hemskt att få veta det så sent, speciellt om man inte har misstänkt något innan.. Jag fick veta i v. 9, men då hade jag anat det hela tiden iom att jag hade blödit och hade den där dåliga magkänslan.

Grattis till det nya plusset =)
  • MLT

Har bara skrivit om det i Facebook-gruppen, men har fått färgade flytningar på pappret i fredags kväll. Har haft två missfall tidigare som båda börjat med pytteblödningar så jag kände direkt att allt hopp var ute. Fick komma in på gynakuten lördag morgon då jag även hade ont på vänstersidan, men det var iaf inte utomkveds. Däremot är hinnsäcken för liten - 11mm vilket motsvarar v. 5+3, jag vet helt säkert att jag minst var i v. 6+1, det skiljer alltså 5 dagar. Igår kväll fick jag en färgad flytning igen, men alla symptom är kvar, känns som att jag befinner mig i en känslomässig berg- och dalbana!

• MLT
    SommarDahlia skrev 2011-11-21 11:38:41 följande:
    Men att de skiljer 5 dagar mot vad du tror kan ju bero på att ägget inte fäst förrän senare, det tar ju faktiskt några dagar så allt hopp behöver absolut inte vara ute! håller tummarna för dig!
    Jag plussade otroligt svagt den 28 oktober, så vi räknade att det var en vecka innan bim (alltså 7 dagar efter äl, kan omöjligt plussa tidigare än så). Ändå skiljer det 5 dagar. Nu har jag googlat en massa och det verkar vara svårt att se så tidigt, en mm felmätning så kan det skilja flera dagar. Hade det bara varit det hade jag inte varit så orolig, var ju på akuten dessutom - stressad läkare, utrustningen kanske inte är på topp där i jämförelse på gyn. Men jag har fått blodblandade flytningar två ggr nu och det är för mig inte positivt alls. Har två mf i bagaget.. Men jag ska inte ta ut något i förskott, på fredag får jag veta!
  • MLT
    Woogie skrev 2011-11-21 15:03:31 följande:
    Välkommen alla nya! :o)

Vad ledsamt att läsa om er som fått MF! Hoppas verkligen att det tar sig snart för er igen! Själv har jag ju varit orolig eftersom jag tycker att jag känner för lite. Igår högg det liksom där nere, rätt ihållande, men inte så mycket så det var jobbigt. Hur som helst så var det droppen för mannen som krävde att jag skulle åka till KK-akuten idag. Sagt och gjort, efter avlämning av barn, så åkte jag dit. Det var ett nummer före mig och det tog 1,5 timme innan jag kom in. Då fick jag kissa i en mugg, vänta 10 minuter till och sedan sa hon att det visade positivt och att jag var välkommen tillbaka om det började blöda eller göra mer ont.

Jo, det är ju kul att jag fortfarande är gravid, men jag, som bara har en äggstock och en äggledare kvar och är orolig för x hade ju gärna fått ett VUL också. Men visst, det är en akutmottagning, så jag ska boka tid hos min gyn nu istället. Dock, ingen blödning, ingen smärta att tala om och positivt utan tvivel... i v. 7 kanske man ska nöja sig med det... :o)

På willys i helgen hittade jag Dufvenkrooks (eller vad de heter) alkoholfria glögg med smak av choklad och chili, så den ska jag prova. Sprang också på en boksignering av Björn Hellberg, så nu har jag en julklapp till mamma!
    Jag har också bara en äggstock kvar, därför ringde jag 1177 i lördags morse då jag fått en blodblandad flytning kvällen innan. Hade jag inte varit så noga att kolla vid varje toabesök hade jag inte ens upptäckt den. Fick även en svag smärta på vänster sida, men det räckte för att jag skulle få komma in på en gång. Jag berättade att jag bara hade en äggstock och var orolig för utomkveds och då sa hon att jag självklart ska kolla upp det. Ett gravtest säger ingenting, tyckte det var väldigt nonchalant beteende mot dig! Även om jag inte skulle anse att det är någon fara för dig, men är du ändå där inne borde de göra vul tycker jag.
Svar på tråden Juli bebis 2012