Inlägg från: Emmizen80 |Visa alla inlägg
  • Emmizen80

Juli bebis 2012

Är såå trött. Lilleman som alltid sovit bra om nätterna, ätit vid ca 2 och 5 för att sedan somna direkt i vaggan, har nu de tre senaste nätterna kommit på att det är jättekul att INTE som efter maten.... Grrr... Inatt låg han vaken en timme i vaggan, nöjd och glad och pratade med djuren i sängmobilen. Tänkte hela tiden att någon gång somnar han väll, men inte. Hur trött jag än är, kan jag inte somna på natten om han är vaken. Har visserligen somnat i soffan på kvällarna men den sammanlagda nattsömnen har varit ca tre timmar de tre senaste nätterna. Maken sover sig igenom allt!!!! I morse tog maken ungarna vid 7:30-ca 8:00 så jag fick sova lite själv. Sedan var han tvungen att gå ut och greja. Bor på en gård med allt det innebär, så denna tid på året jobbar han nästan dygnet runt, i morgon börjar han "riktiga" jobb oxå (7-16 borta, sedan resten av kvällen jobb hemma på gården). Är det något vid två månader som gör att ungarna sover sämre på natten, kompisens unge var likadan. Eller har det med att göra att han är lite småförskyld?

• Emmizen80

Jahopp, exakt 8 veckor efter förlossningen och 6 dagar kvar till två månaders dagen, är mensen tillbaka... Hade hoppats på att slippa den lite längre efter förlossningen. I o med att jag inte ammar alls var det egentligen inte så oväntat. Ni andra som inte ammar alls, även ni andra med för den delen, har ni fått tillbaka mensen ännu?

• Emmizen80

Dagens besiktning av morsan blev klart godkänt :) skönt att ha det gjort, gjorde även cytologprov. Trodde ju menen var tillbaka i sön, men fick bara en blödning då och sedan inget mer. Började fundera på om det kanske var ägglossningsblödning eftersom det känts som om det var på g i kroppen. Bm i dag kunde hålla med om de tankarna och konstatera att mensnen sannolikt kommer inom de närmaste veckorna. Bläää... Fick recept på minipiller oxå, ville inte ha spiral då jag hoppas maken ska "komma på" att han vill ha en trea ;) jag vill ha det, men vill inte han så accepterar jag det givetvis, men hoppas kan man ju ;)

• Emmizen80

Har någon av er erfarenhet att resa med mindre barn? Har bara flugit med dottern från hon var tre år, men nu kommer vi att resa iväg i juni nästa år, jag vet låååångt kvar men vi är tre familjer som åker tillsammans. G kommer att var 11 månader då vi åker hem, hur gör man med mat? Fyller man resväskan med burkmat?

• Emmizen80

Inatt har lilleman sovit kanon och hoppat över ett av sina mål. Han sov 20:00-03:30 åt och sov sedan 04:00-06:15 då våran jävla gaphals till katt väckte honom och mig. Nu ska bi väcka storasystrar och fixa i ordning henne för ytterligare en dag i skolan. Hoppas lilleman fortsätter sova såhär :)

• Emmizen80

Hos oss är det någon form av sovrutin. G har alltid somnat omkring 20:00. De senaste tre nätterna har han hoppat över ett mål och vaknar nu mellan 3-4. Efter det vaknar han mellan 6-6:30, är inte hungrig direkt utan äter frukost ca 1 timme senare. Helt ok måste jag säga. Tidigare åt han omkring 1 och 5.

• Emmizen80

Ellabella: har oxå gjort cytologprov, i fredags på efterkontrollen. Inte roligt, hoppas att resultatet är bra!

• Emmizen80

Trodde min mens kom igen för drygt två veckor sedan, men det blev bara en dag och mkt lite. Idag kom mensnen och det är jag nu 100 % på, alltså var det nog en äl blödning för två veckor sedan... Skönt att mensnen kom, annars hade det blivit tätt mellan 2:an och 3:an ;).jag vill ha en till, dock inte sååå tätt... Idag börjar alltså piller ätandet igen. MiniPe är det som gäller denna gång, får se hur kroppen reagerar denna gång och hur länge jag äter dem ;)

Svar på tråden Juli bebis 2012