• Tibell

Juli bebis 2012

Nu var lillskruttan döpt allt blev fantastiskt bra ! Lillan var som vanligt det nöjdaste barnet i byn så allt gick toppen

Ella : vad har hon för normaltemp ?

Lovis har legat runt 37.6-38 de få gånger vi tempat utan att hon varit sjuk..antar att det är hennes normaltemp?

• Tibell

Lovis får än så länge endast ersättning..

Vi har provat lite smakisar för en månad sedan men hon reagerade på allt så vi har backat helt med mat.

Nu ska vi få göra en större allergiutredning och beroende på vad den visar ska vi försöka fasa in mat igen...

Nu har vi i allafall fått ner hennes kräkande och alla utslag hon drogs med hela tiden...kommit fram till att det är luftburet ägg och kontakt av mjölk

• Tibell

Är det bara jag som har en liten som varken kryper ålar eller sitter ?

Mina andra barn var betydligt tidigare än Lovis.

Det gör mig dock inget...jag vet vart jag har henne och hon är ett otroligt nöjt barn

Det är liksom först nu hon ligger på mage och försöker ta sig upp i kryp och tar sig lite åt sidorna och bakåt. Innan har hon inte kunnat ligga på mage pga av allt kräkande men med strikt äggfritt i huset har vi fått ner kräkningarna radikalt !

Nu hoppas vi bara hon kan växa till sig lite... med sina 5.4 kg och 59 cm är hon ingen stor 6.5 månaders tös direkt ;)

• Tibell

Nu ligger vi inlagda med Lovis på barn. Inhalationer varannan timme och ny sond

Skuttare : du har ingen bild på utslagen ?

• Tibell

Lovis är okej nu...men varit väldigt dålig i helgen. Åkte på sin första förkylning med feber. Länge trodde vi det var rs men provet var negativt. Så mycket lutar åt astma tyvärr Men har vi riktigt tur är det bara en engångsgrej.

Men då hon kämpat så med andningen har hon inte orkat äta och tappat i vikt... och denna lilla donnan har inte riktigt råd med det. Så nu ska vi sonda tills dess att hon äter fulla mål...har haft sond sen i söndags.

Men hon svarar bra på inhalationerna så jag hoppas vi kan åka hem imorgon... men fy vilken helg det varit

Skuttare : tycker det låter som eksem... börjat med något nytt i matväg ? Ägg ?

• Tibell

Skuttare : båda mina döttrar har fått massor av utslag av mjölk...så det kan yttra sig så

• Tibell

Nu är vi utskrivna på permission. ..skönt att vara hemma hennes andning är mycket bättre nu men blir fortfarande anfådd och hostig av att vara vaken. Orkar inte riktigt äta ordentligt än så har sonden kvar.

Min är också en lättviktare med sina 5.5 kg och snart blir hon 7 månader...inte klokt vad tiden går !

Svar på tråden Juli bebis 2012