Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

Juli bebis 2012

Klart att du klarar det

Min man var hemma på heltid i 2,5 mån när lillan föddes och det var skönt, storebror var ju bara 13 mån.

Han har sina föräldradagar kvar för lillan så vi har tänkt något liknande i sommar när nästa bebis kommer. Då är de ju fortfarande ganska små - 2,5 år och 1,5 år.

• Mysmamma70

Jag testade minus på BIM-3 och plus på BIM, har inte testat mer sen dess

• Mysmamma70

Att det gör ont i korsryggen är normalt, där får man också ofta ont när man har förlossningsvärkar vilket överraskade mig första gången för då gjorde det mer ont i ryggen än magen.

Det här är mitt femte barn

Owner - det är bra att det finns valmöjligheter, vi får respektera varandras val.

• Mysmamma70

Ja, de är välplanerade

De två första fick jag med min exman, vi skilde oss när de bara var 3 och 4 år.

Trodde jag var klar med familjebildandet, men så för 3 1/2 år sen träffade jag mannen i mitt liv som längtade så efter barn och det var ett lätt beslut, bara nio månader efter vi träffades tog jag ur min spiral och blev gravid direkt. Då var jag 38 så jag tänkte att det skulle ta ett tag

Sen bestämde vi oss för syskonförsök direkt och jag hade tur och fick tillbaka mensen efter bara sex v trots helamning och hon blev till på andra försöket.

Sen gjorde vi ett litet uppehåll i verkstan då vi gifte oss i somras och jag inte ville vara gravid då. Sen blev denna bebis till på tredje försöket och jag är 41 nu och så tacksam att jag fortfarande är så fertil

Mina två första som nu är 15 år och 14 blev till på första försöken.

• Mysmamma70

Och vi börjar fundera på trillingvagn...

• Mysmamma70

Jessamy - jag har inte botaniserat marknaden ännu, men har sett några modeller på Babyland tidigare

• Mysmamma70

Jag har tidigare berättat tidigt för chefen, typ i v 8, nu har jag inte bestämt. Min man vill som vanligt berätta för hela världen så fort som möjligt, men jag njuter av vår hemlis

• Mysmamma70

Förstår det... när har ni tänkt berätta?

Svar på tråden Juli bebis 2012