Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

down under skrev 2012-02-26 17:29:53 följande:
    Vi var där i fredags och fick tag i säng o madrass..
    Det stog på hemsidan att dom hade 9 st på lager då vi åkte ner till göteborg och kollade status hela vägen ner så vi inte skulle åka i onödan men när vi kom fram så hade dom jättemånga framme på golvet så det var tur..
    Men gissar att dom tog slut under dan.. Ni som missade att få nån, ni vet att man kan utnyttja erbjudandet online också va? Fast då tillkommer kanske frakt?! Ni kan ju kolla upp det om ni fortfarande är intresserade.
    aha!!! Bra tips.. ska kolla direkt! 
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-26 19:11:14 följande:

det känns lite "läskigt" att  berätta om grav för alla förutom den närmsta familjen. Men nu har vi börjat. det går lixom inte att dölja speciellt bra längre... magen växer! Så nu MÅSTE det bara gå bra, de resterande 20 veckorna.

Vi köper inte ikeas säng, har kvar brio sängen vi köpte till dottern, men vi måste köpa det mesta andra stora sakerna, vagn, bilstol, skötbord etc.

Hur många här inne har beställt/köpt barnvagn redan? Någon som vet hur leveranstiderna ser utt på emmaljunga?

Jag håller med dig.. har känt / känner precis likadant, men nu börjar det släppa lite allt eftersom det syns mera... Har ju typ en jättemage, så nu kan kan man inte behålla det för sig själv längre på jobbet och så heller... 

Men jag tror att jag var typ i v 18-19 när de på jobbet fick reda på det.

Går du på Storken eller vanliga mödravården? 
  • EllaBella02
    snoffsan08 skrev 2012-02-26 19:29:14 följande:
    Skulle aldrig köpa babyskydd beggat av någon jag inte känner. Men känner dom vi köpte vårt ifrån, så jag vet att den inte är krockad.
    Inte vi heller, men vi ska nu ev. köpa ett av ett par vänner till oss som köpte sitt förra året och vi vet med säkerhet att det inte har blivit krockat...
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-26 20:20:08 följande:
    jag går på storken, den här gången. hade hört mkt gott om den från vänner och bekanta. Gick på kvinnohälsan 2006. Det som är smidigt med storken är ju att de även gör alla ultraljuden, så man slipper åka upp till sjukhuset.

Vart går du?
    Jag går också på Storken! : ) Ska ni med i föräldragruppen nu på tisdag då eller? 
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-26 20:25:20 följande:
    det har vi inte fått någon information om att det går en sådan grupp.... har bara varit där en gång på inskrivning och min bm nämnde inget om det. du kanske är längre gången än mig? Jag ska dit på fredag och göra ul, är då i v 21.

var bor ni i Linköping?
    Nä, men ring och kolla med dom för jag tror att du borde vara med i våran också.. Jag är i v 21+0 idag... så jag är ju bara en vecka före dig...

Tror att de har alla som ska ha samma månad i samma föräldragrupp... Så vi har ett datum nu i Feb och ett i Maj.. de missade säkert bara att säga det till dig..

Vi bor lite utanför Malmslätt.. mot Vikingstad... Är du född 80 så är vi samma årskull också... : ) 
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-26 20:32:56 följande:
    Det ska jag höra med dem om, men tisdag dagtid kan jag inte.

Samma års kull och ingen av oss bor inne i stan :) Vi bor på landet utanför Linghem. Kanske blir babyfika till sommaren Tungan ute
    Det är på kvällen mellan 17-19.. : )  

Ja det måste det absolut bli tycker jag!! : )  
  • EllaBella02
    vermilion skrev 2012-02-27 12:30:11 följande:
    RUL idag och allt såg bra ut, parvel i magen heter nu mer sprattel för jösses vad armarna for omkring. Ett flicksprattel.
    Grattis till lycka RUL, och flickebarnet! : )
  • EllaBella02
    momster skrev 2012-02-27 15:59:33 följande:
    Hemma från rul. Blev flyttad 4 dagar så har bf 16/7 istället för 20/7 så vecka 19+6 i dag :) Det blir en liten Denver :) han var 20 cm lång.
    Grattis till lyckat RUL, och till gossebarnet! : ) 
  • EllaBella02

Vi har mycket svårt att hitta ett pojknamn vi fastnat för.... Vi gillar lite äldre svenska namn, och hade hemskt gärna tagit Axel om inte det redan var tagit i bekantskapskretsen..

Men blir det en tjej ska hon troligen till 99,9 % heta Elise....  : )

Känner också av bebis mer och mer, och imorse kände sambon en spark för första gången. Mys!

Ikväll är det föräldrautbildning.. ska bli spännande att se vad det är för någonting.. Har ett till tillfälle i Maj sedan...  : ) 

Svar på tråden Juli bebis 2012