Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Grattis Charlottetott!! Skönt att allt gick bra tillslut!

Jag har hört nått om att ifall man känner smärta i ryggen så är det mer på riktigt... Eller nått!

Färdknäppte igår igen, inte en känning alls under natten eller nu på morgonen. Jag tror egentligen inte att man kan sätta igång sig skälv, men sist kom ju lite av slemproppen så jag hade ändå hoppats att nått skulle kunna hända.

Idag blir det stranden. Saknar min lilla Frans så himla mycket. Det är ändå rätt skönt att få vara ensam... Det är nog jobbigare för sambon som är pigg! Han går omkring och tjatar på om att han saknar sonen och jag tjatar på om hur jag vill föda barn :) men Frans kommer hem på torsdag så då får jag gosa!

• HannaVirrpanna

Pjoh! Efter en slödag på stranden så har vi nu städat hela lägenheten och bytt sängkläder osv. Känns himla skönt! Imorgon ska jag ligga vid poolen hela dagen! Har bf imorgon och det är ju bara 4% som föder då så jag räknar kallt med att inte vara en av de fyra procenten!

• HannaVirrpanna

Sajo: har samma tankar jag med ibland. Jag tror dock att det kommer att bli till det bästa! Vem ångrar sina syskon!? Dina pojkar har redan ett syskon men det är nog nyttigt med fler. Lära sig dela med sig mer, hjälpa med bebisen och få känna sugit stor osv.

Min son är inte heller hemma just nu och jag hoppas bebisen kommer innan han är tillbaka, samtidigt som jag vill hinna vara bara hans mamma lite mer! Det är det som känns lite jobbigt. Att allt är annorlunda när han kommer hem... Samtidigt som jag bara vill bli av med magen så jag kan bli en bättre och roligare mamma att leka med :)

Nu har jag vaknat efter typ två timmars sömn. Johan har i vanlig ordning lagt sig på soffan och nu kan jag inte somna om pga halsbränna. Så fruktansvärt obehagligt! Har klarat mig rätt bra från den men... När den väl kommer är det hemskt! Hoppas jag kan somna om nu i alla fall!

• HannaVirrpanna

Nu har jag haft två värkar sedan kvart över typ! Woho!! Första jag känt ever under denna grav. Nu hoppas jag bara jag antingen somnar eller att det fortsätter. Nu kommer mera tror jag.... Japp!

• HannaVirrpanna

Nu är hon född! Åkte in kl fyra och var då öppen 8 cm. Fick ett förlossningsrum och ganska direkt kände jag att jag var tvungen att trycka på. Klockan en minut över fem kom hon ut som Stålmannen! Det var en bra förlossning, väldigt intensiv dock. Har inte mätat eller vägt henne än men jag gissar på 4 kg! Kämpa på ni som är kvar! Jag hade inte haft en enda förkänning och vips startade allt och 4.45 h efter är bebisen född! :)

• HannaVirrpanna

Oj va många som får idag!!! Kämpa på!!

Har fått sova rätt bra i natt ! Fast från kl fyra har hon bara velat ligga på mig och hon har äntligen blivit intresserad av att amma :) känns skönt!

Jag måste säga att jag inte alls är lika öm den här gången! Med sonen minns jag att det gjorde ont att gå och gick första promenaden efter tre dagar. Nu känner jag att jag lätt skulle kunna gå en liten promenad! Kanske beror på att det tog 3 minuter att få ut henne. Att hon inte låg och skavde så länge :) ja... Vad vet jag!

Idag blir det läkarkoll och förhoppningsvis hemgång! Sambon har dock morgonträning så han missar kollen och imorgon då det är pkuprov så kommer han inte heller vara med för då är han i Skåne på bortamatch. Jag har gett honom ett ok så jag får skylla mig själv. Sen är det ju två veckor till nästa bortamatch så vi får massa tid tillsammans. Åker med barnen till mamma o pappa, så får jag avlastning delux! :)

• HannaVirrpanna

Hej alla tappra som finns kvar!
    Nu kämpar på bra! Snart är dom ute och ni kommer ha ont i murran men ack va lyckliga ni kommer va :) bebisgos är ju det bästa!

Ligger i sängen med två barn... Min stora och min lilla som turas om att vakna. Perfekt timeing då pappan är på bortamatch i Skåne. Är dock hos mina föräldrar så jag får bra med avlastning. Johan kommer hit ut direkt planet landar! Saknar honom så mycket!

En av anledningarna till att jag ligger sömnlös är brösten. Dom är typ två gånger så stora som lillans huvud och dom spänner och gör så sjukt ont!! Vill bara att lillan ska ligga och äta så dom blir tömda... Men hon äter det hon vill och inte mer... Annars var det med hennes storebror... Men sen fick man ju ligga i spya också..., fast det var nästan värt det :)

• HannaVirrpanna

Jag skulle lätt kunna byta nån krämpa i natt! Hade så galet ont i ryggen och brösten att jag inte kunde sova. Lillan (som äntligen fått ett namn: Tilly) vaknade bara en gång i natt för att äta så jag fick inte tömma båda brösten. Vill inte pumpa för mycket för då ökar ju produktionen... Så jag stod ut och kl sex lyckades jag väcka henne :) så efter en morgon med massa amning så känns brösten okej igen! Dom är enorma! Dessutom har magen blivit rätt så liten igen så det ser rätt sjukt ut med enorma tuttar och normal kropp.

Jag är både avis och inte på er som har förlossningen kvar! Att få se sin lilla för första gången är ju helt sjukt underbart! Men att vara höggravid är inte riktigt lika underbart! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012