Juli bebis 2012
När G var på 2 mån kontroll vägde han 4820 och var 58,5 lång och 38 cm i hattmått. Han är ganska lång, eller ser lång ut i och med att han inte är så knubbig. Kanske blir han som syrran, lång och mager
När G var på 2 mån kontroll vägde han 4820 och var 58,5 lång och 38 cm i hattmått. Han är ganska lång, eller ser lång ut i och med att han inte är så knubbig. Kanske blir han som syrran, lång och mager
Vi döper G den 20/10. Är inte själva troende men maken kommer från en religiös släkt, med traditioner. Dopet känns rätt viktigt i och med det. Dottern är döpt, vi är döpta, konfirmerade och vigda i kyrkan. Men alla gör givetvis som de själva vill!
Millfjor: jag ammar inget alls gjorde bara det i knapp tre veckor. När vi började ge ersättning blev Gustav hård och redigt trög i magen, bajjade korvar liksom. Blev oroliga då storasyster var konstant förstoppad i tre år och åt medicin mot det från hon var 5 veckor. Hade lite is i magen och kontakt med Bvc, efter ca en vecka var han helt normal inslagen och bajjar ca 2-3 ggr om dagen. Hans mage behövde helt enkelt vänjas vid ersättningen. Han äter nan1. Kanske är det då att även din lillas mage behöver vänja sig??
Jag slutade amma bara, hade heller i stort sett ingen mjölk i tuttarna, de spände inte ens ett dugg, slutade amma helt när lilleman var nästan fyra veckor. Gustav äter mellan 100ml och 135ml per mål, aldrig mer men i land mindre änn 100ml. Han äter omkring 7 ggr per dygn. Tätare på eftermiddagen. Sover från ca 20:00 till ca 03:00 (äter) sover till ca 6:00 (äter vid 07:00) sover från ca 08:00 till 10:00-11:00, (äter) sedan är tiderna för mat och sova lite mer oregelbundna. Han äter lite i jämförelse med kompisen dotter, men man ska ju heller inte jämföra. Han växer, men är heller inte "knubbig", har många långa och magra i släkten att bros på. När han var 2 mån vägde han 4820 och var 58,5cm, ska vägas om en vecka igen, tycker ni han är "mager" och äter för "lite"???
Vi var tidigare trångbodda, två rum och kök på ca 70kvm. Bodde i det huset i 6 år. Flyttade dit vi bor idag för 3 år sedan. Vi bor i det hus makens farmor och farfar byggde för 60 år sedan på deras gård. Huset är på 250 kvm + källare på 140kvm, och består av 9 rum och kök, med förråd, torkrum, tvättstuga osv i källaren. Vi bor stort och de första dagarn i huset kändes det enormt. Skulle gärna dela med mig av något rum till er trångbodda!
Gustav är sjuk. Han vaknade igår hysterisk vid ca 21:30, var genomtäppt och fick antagligen ingen luft via näsan. Näsduken kom fram och det var INTE populär om man säger så, temp på 37,3. Har sovit sittandes i natt, dels uppallad i vaggan och på mig. Nu är tempen på 38,1 och tjock i näsan. Han är pigg och andas som vanligt. Men försämras något, tex andningen, villninte äta, kissar inte, feber eller att det bubblar i näsan och munnen när han andas, eller bröstet rosslar, skulle jag ringa direkt igen. Hatar när barnen är sjuka! Dottern är hemma från skolan pga förkylning och feber sedan igår, så detta var väll egentligen väntat...
Nässugen inte näsduken ska det stå... iPhone...:/
Vi skickade inbjudningar 1,5 månad innan dopet, med osa datum två veckor innan. Bor i Linköping och har bjudit folk i från djupaste Småland till Gävle.
Jag beställde från optimalprint (tror jag) fina och snabb leverans
Sajo: jag hade valt att flytta, trots att man skulle flytta inom några åt. Detta pga att det hus ni ev köper nu, får ni köpa billigt av dina föräldrar. När ni släpper ut det på marknade om några år gör ni troligtvis en liten vinst på det, vilket kan innebära att er "kontantinsats" till det hus ni vill köpa k Kungsbacka kan öka. Samt som Hanna sa, bo större är sjukt skönt. Som jag skrev ovan flyttade vi från 2 rok till 9 rok för tre år sedan, vilken skillnad!!!!!