Inlägg från: smulan12 |Visa alla inlägg
  • smulan12

Min sambo har inte heller varit speciellt förstående. Ändå har jag sagt till honom flera gånger men det går inte in. Det är ju egentligen dessa småsaker man blir så sjukt irriterad på. Trots att man talar om det fattar han inte. Vi har haft en del duster hör hemma och humöret är ju sådär just nu. Så jag förstår hur du känner dig. Dumma lata karlar... :p kram på dig!

• smulan12

Är glad för er skull som har karlar som bryr sig och engagerar sig. Min kan göra det ibland, väldigt sällan dock och när han känner för det eller om jag får be om det. :(
    Nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig till. Han kom inte hem inatt...
    Det var fiske här igår i byn och vi har innan kommit överens om att han inte skulle bli full. Vid 18 åker jag och möter dom i land för att grilla korv, och då är han rätt bra i gasen. Jag blir irriterad och det märker han men jag vill inte prata när vi är där och har massa folk kring oss.
    Efter det hörde han inte av sig. Fisket slutade 20.30 och dum som jag är trodde jag han skulle komma hem då. Jag har inte hört av mig för jag ville se när han kom hem och i vilket skick. Klockan är nu 07.30 och han har fortfarande inte hört av sig eller kommit hem... :( Känner mig oerhört sviken och ledsen..

Förlåt för gnäll men visste inte vart jag skulle vända mig. :(

• smulan12
    Tekla78 skrev 2012-06-17 08:05:15 följande:

Undrar om det kan vara någon sorts "sista chansen"-tänk som sätter in hos vissa. Synd bara att de inte fattar hur det sårar att hålla på så. Stor kram till dig. Hoppas han har en bra förklaring.

Jo det är ju så han tänker... Vilket gör mig ännu mer arg och ledsen.. Han vet sååå väl. Vi Har pratat om detta innan då det inte är första gången han väljer att dricka liiite för mycket än för lite. Men han har aldrig gjort såhär innan. Har ändå sagt till honom att jag har liiiiite annat att fundera på om hur full han är, när han kommer hem osv... Men det går tydligen inte in. Har också sagt till honom att om han inte skärper sig kommer jag inte finnas kvar. Känns som han gjorde sitt val igår, för för mig spelar det ingen roll om det är "en sista gång" för det har han sagt de senaste 3 veckorna som han druckit alldeles för mycket.. Han respekterar inte mig eller vårt förhållande. Han har dessutom lämnat mig med våra hundar, varav den ena som är hans är en stor amstaff som drar när man går så jag vägrar gå ut med honom nu. Men vad har jag fått göra? Stackars hund, det ska ju inte gå ut över honom... :/

Han har fått sina chanser känns det som..:( Men han tar dom inte utan tar hellre diskussionerna som kommer efteråt och fortsätter sitt race. :/
  • smulan12
    Cizzi86 skrev 2012-06-17 08:37:05 följande:
    Smulan12: jag vet precis hur du känner för har en sån kille jag med. Vi har det bra ett tag men sen kommer det en sån fylla och man vet inte när han kommer. Han har inget alkoholsinne så när han väl börjar så vet jag vart det slutar:( pratat med han sååå många ggr men ändå upprepas det. Nu älskar jag honom så himla mycket så än så länge är jag inte beredd att gå. Vårt andra barn kommer snart(bf1juli) och äntligen är vi typ färdigrenoverade i huset så får se hur det blir nu. Hoppas att han ska växa upp snart men vi får se. Alla förhållanden går väl upp och ner:/
    Varför ska det behöva göra ont att älska någon? Jag har hållt på att jobba med honom sen grav började och till och från har det gått bra. I vanliga fall har vi ett bra förhållande, det är när alkoholen kommer in som det blir kaos. :/ Jag har verkligen ingen ork för sånt här just nu. Behöver all energi jag har för att förbereda mig, men det fattar han inte..
  • smulan12
    anjiali skrev 2012-06-17 08:39:06 följande:
    Smulan: låter som ni behöver hjälp . Så kan du ju inte ha det ??? Om han inte lyssnar på dig kanske han lyssnar på någon annan. Värdesätter han inte dig så är du värd något bättre !!!
    Kram
    Nej jag vet. Det är därför jag sitter och överväger om man skulle börja packa ner kläder åt han. Oavsett hur det blir sen vill jag vara ensam nu ett tag känner jag. Hans problem är att han lyssnar, och är så himla vettig när man pratar med han, men sen i stunden går det ut genom örat igen tydligen.. Vissa dagar känns det som jag hade haft det bättre ensam.. :(
  • smulan12
    En liten skrev 2012-06-18 13:55:06 följande:
    Hej Hur har det gått? Hoppas han hade en bra förklaring!
    Hej.Ja förklaringen var inte mkt att hurra för. Men han fick det riktigt hett om öronen och tror att han blev riktigt rädd faktiskt.Jag packade kläder, laddare och så till honom och bad han gå.. Tror aldrig han sett mig så arg och ledsen på samma gång. Det enda jag höll tillbaka med var örfilen jag gärna hade gett honom. Efter att vi hållt på och bråka en stund bröt jag ihop fullständigt och det har han aldrig sett mig göra. Detta resulterade i att han grät han också och stod och höll om mig en stund innan han tog mig i handen och sa till mig att vi skulle lägga oss i sängen då jag hade rejäla sammandragningar. Han blev nog rätt rädd för sen har han varit väldigt hjälpsam och pysslar om mig. 
    Jag har fortfarande inte släppt det, men försöker att ta det lugnt och inte tänka så mycket på det eftersom jag har haft en del sammandragningar nu i dagarna efter också. Men det känns okej nu i alla fall.

Tack för att jag fått ventilera lite!  
  • smulan12
    Feah skrev 2012-06-20 07:16:10 följande:
    Skoja inte! Jag lägger viktiga papper i skafferiet (sambon hittade dem efter en halvtimmes vändade upponer på hela lägenheten), vänder kläderna ut och in, glömde bort inskrivningen igår på förlossningen, tappade ett tuggummi som jag inte hittade förrän 3 dagar senare - fastkletat i urringningen på klänningen jag hade på mig.  Skrattande   Efter lunch på jobbet en dag upptäckte jag dessutom att jag gått omkring med den nyinköpta gravidklänningen med prislappen kvar, hängandes utanpå med en tråd i nacken och orange prislapp "REA 299 kr".

Haha jisses vad roligt att läsa.:p En annan har inte gjort några större missar, ÄN.:p Tankspridd och glömmer saker göra jag visst, men inga direkt större grejer. :p
  • smulan12

Vi skulle firat midsommar med två andra par om också är gravida. Men det blir inte så. Det ena paret blev föräldrar till en liten flicka igår kväll. :) de var beräknade den 29 och vi då två veckor efter. Så det börjar kännas lite verkligt nu. :)

Svar på tråden Juli bebis 2012