Inlägg från: SessanM |Visa alla inlägg
  • SessanM

Juli bebis 2012

Vi hade också en förfärlig natt.. Tillslut orkade jag inte mer utan bar ut Emilia till sambon (han sover i soffan..) så fick jag iaf sova ett par timmar. Var så trött att jag fick näsblod vilket gjorde att jag inte kunde somna med en gång även om jag var själv i sängen.

Nu har hon varit gnällig hela dagen. Ingen aning om vad det är för fel, eller så är det "bara" utv.fasen hon ska vara i nu.. Jobbigt iaf!!

• SessanM

Chess: åh vad härligt! Håller tummarna att det fortsätter så!

Vi har också varit lite inne på tassmetoden men inte tagit tag i det på riktigt. Kör väl någon lightversion i nuläget, men ska nog ge det en chans. Har börjat läsa "somna utan skrik" men det känns som att vi redan gör mycket av det som står, har gjort några mindre förändringar i kväll dock :)

• SessanM

Måste bara höra med er. Emilia "vaknar" ju väldigt ofta, men grejen är att hon nog sover vid dessa tillfällen. Hon sprattlar och gnyr/gnäller mer och mer och låter tillslut ledsen. Vi går in och ger nappen och "stoppar om", lägger henne på sidan med snutten mellan händerna och hon "somnar" då oftast direkt. Borde vi göra på något annat sätt? Ta bort nappen? Har ni något förslag? Vi har pratat om att "vänta ut henne" och se om hon somnar om själv men hon låter bara mer och mer och tillslut kanske hon inte somnar om lika lätt..? Och vi vill inte låta henne skrika.

• SessanM

Emilia somnar runt 19.30 och sover till runt 8. Sedan vaknar hon ju X antal gånger. I natt har hon inte ens sovit 2 timmar i sträck och jag är dessutom ensam då sambon är i London.

Ni som "tassar" hur gör ni med nappen? Om era barn nu har napp alltså :)

• SessanM

Jag gjorde persiko/päron-puré, vilket verkligen verkade sätta i gång magen på min lilla dam!

Emilia har fått torrfläckar lite här och var, smörjer in med kräm men det ploppar upp nya hela tiden. Någon som vet vad det beror på?

• SessanM

Samma här. Googlade lite och verkar som att det kan vara atopiskt eksem, då ska fläckarna vara lite ovala och rosafärgade. Det stämmer in på Emilia så ska höra på BVC i morgon när vi ska dit.

• SessanM

Vi kör med miniderm men kommer nya hela tiden...

• SessanM

Emilia som aldrig brukar vara ledsen på natten, bara gnälla lite, var väldigt ledsen ett par nätter i samband med att hon fick sina 2 tänder.

• SessanM

Varit på 6 månaders koll idag. Skruttan väger nu 8060 och är 68,5 lång.
    Frågade om jag borde byta till nr 2 och hon tyckte det, vi har iof blandat 1 och 2 på kvällen ett tag men går nog över mer till den nu då.

Apropå flaskmat ;) hur tänker ni andra med välling? Jag är kluven och vet inte vad jag tycker riktigt. Känns som ett bra sätt för nedvarvning men samtidigt lite onödigt?

Svar på tråden Juli bebis 2012