Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Trolla75 skrev 2012-02-28 17:35:31 följande:
    Vet inte om jag sagt det tidigare men Elise är superduper fint! Min lilla Vanna har det i mellannamn Flört
    Ja, det namnet gillar vi starkt!! :  )

Nu är vi hemkomna från första föräldrautbildningen i alla fall.. Fick lära oss om tandvård både för gravida och bebisarnas första tänder, amning, träning och kost, och så var det info från BVC och från barnmorskan.
    Intressant faktiskt!

Vi fick även med oss lite saker hem.. : ) Tandborstar från Folktandvården, leksak från friskvårdsföretaget, och lite annat smått och gått... vi fick även moderskapsintyget som ska skickas till FSK... och vi som hade lite dåliga järnvärden fick reda på de proverna idag och fick info om att vi skulle äta extra järn... så det blir en tripp till apoteket imorgon.. : )

Nu är det två träffar till med dom i Maj, och en till i Maj med barnmorskorna på förlossningen här på universitetssjukhuset. Spännade! : )

• EllaBella02
    nilepile89 skrev 2012-02-29 14:58:04 följande:
    Nu idag har jag äntligen  varit på RUL gissa om vi hade tur?! En barn kardiolog var där på sjukhuset och han tog en titt han med så nu vet vi att vårt lilla pyre verkligen ser fin ut i hjärtat oxå :) Så rörd man kan bli av att se sitt lilla pyre på en data monitor :)

Blev flyttad till den 29 Juli och här e min blogg
    blogg.mama.nu/nilenossaile/
    Grattis till lyckat RUL!! Ni såg inte vilket kön det var eller ville ni inte veta?
  • EllaBella02

Fint!
    Började äta mina järntabletter idag.. Niferex... och ursäkta detaljerna men jag spydde som en gris precis!

Tror verkligen att det beror på tabletten, för jag har inte mått så här illa innan och jag känner även av att magen är sjukt orolig...

Måste ringa till BM imorgon och se om jag kan få slippa ta dom och försöka få upp järnvärdet på annat sätt...  : (  

• EllaBella02

Tack för alla tipsen! Ska ringa BM idag.. för jag har fan haft en helvetesnatt! Efter jag spytt och haft diarre ( ursäkta detaljerna ) så fick jag sådanan himla kramper i magen.. typ i magsäcken som magkatarr ungefär..

Har typ sovit 10 minuter eller nåt i natt... : (

Tur att jag känner bebben sparka då och då så får man lite mer kraft.

Kram på er brudar! 

• EllaBella02
    chess07 skrev 2012-03-01 12:51:45 följande:
    usch och fy! men de låter som du åkt på magsjuka? 
    Nä, jag tror faktiskt inte det... känns inte alls som magsjuka utan som en reaktion på järntabletterna. Enl. BM så är det ganska vanligt att det orsakar illamående och är magen lite klen, så är det ganska starka tabletter att ta, 

Men nu ska jag prova en annan sort. Mitt HB var bra, men det var järndepåerna som behövdes fyllas på... Jag låg på 28 och man ska helst ligga på 60... : )

• EllaBella02
    vermilion skrev 2012-03-01 19:46:15 följande:
    Tyvärr var jag tvungen att avliva henne idag. Det fanns liksom inget annat...
    Hon fick lugnande och mådde illa av det och kräktes då upp blod och blodklumpar, stackarn vet inte hur länge hon har gått med sår i magen. Usch, vad hemskt.
    Beklagar sorgen. Det är så hemskt att behöva ta farväl av ett älskat husdjur. Jag gjorde samma sak i Dec. Men du gjorde det rätta för henne.. det var dags för henne att få somna in. 

Massa kramar 
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-02 06:08:43 följande:
    Ul i dag och sjukt nervös att allt inte är som det ska. Sparkar och har sig gör dn lille i alla fall.
    Det kommer gå jättebra!! 

Prata med dom om föräldrautbildningen, för när vi var där sa det att det var alla som skulle ha i Juli som var där.. : ) 
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-02 21:19:09 följande:
    Jag hade inte ne tanke på dett fråga om detta då vi var där idag, sjukt nervös innan och oerhört lättad eteråt. En gissning till att vi inte fått infon om denna grupp kan vara att detta inte är vårt första barn, utan 2:an. men jag ska prata medd dem iaf. När är nästa träff?
    Aha.. så kan det ju absolut vara!  Då kanske man inte går på den... Men i alla fall nästa träff är den 22 Maj och sedan en 29 Maj, och innan dess skulle man helst gå på en info av barnmorskorna på US. På den fanns det lite olika datum, men vi ska gå den 14 Maj.. : )

Grattis till lyckat RUL!! : )  
  • EllaBella02

I natt hade jag sjukt svårt att sova.... Somnade vid 11 tiden och vaknade vid 2... hade ont i höfterna och hur jag är vred och vände på mig så blev det inte skönt... hade även hjärtklappning och det är så himla jobbigt att försöka sova med det tycker jag...

Men men .. nu är det ny dag! Frukost och sedan in i duschen... planen är att  rensa upp i trädgården och göra vårfint! : ) 

Kram på er brudar! 

• EllaBella02
    rabarberli skrev 2012-03-03 23:19:49 följande:
    Vi har nog bestämt oss för en kronans barnvagn idag. Den verkar bra för oss som inte tillbringar så mycket tid i stan eller har platsbrist. Någon som har erfarenhet av Kronan?
    Jag har bara hört massor med bra om Kronan från folk som har haft de vagnarna. Har läst på en hel del också på nätet så ev så blir det en sådan för oss också! 

Tror de är super! 
Svar på tråden Juli bebis 2012