• Tibell

Juli bebis 2012

När görs Boel testet ?
    Vi var på 8 månaders kontroll igår.
    Lillskruttan väger nu 6.2 och är 62-63 cm...det artar sig ;)
    Nu går hon även upp i kryp så fort hon kommer till mjuka underlag och står och gungar.
    Hoppas ändå det dröjer ett bra tag till innan hon kryper ! Hon är ju min lilla bebis !

• Tibell

Här övas det för fullt på kryp så något gående är lååångt borta nu kör hon någon kryp/ålar variant som inte ser ett dugg smidigt ut...

Hennes storasyster tog sina första steg 8.5 månad gammal så Lovis ligger en bra bit efter. Men det är jag bara glad och tacksam för ! Hon får gärna vänta tills året innan hon går

Men nu får hon gärna sätta igång och växa lite...den sista tiden har endast bestått av " åh sicken liten bebis...är hon 3 månader ?" " åh jag får lov att gratulera till nytillskottet...hon kan inte vara gammal" , " Oj sitter hon redan...hon kan inte vara så gammal ? " från alla som ser henne. ..

Och Ja..hon är liten och ser inte en dag äldre ut än 3-4 månader. Men jag skulle gärna önska att hennes tillväxt får fart nu! Känns mer tryggt när de har lite att ta av om de blir sjuka... med sina 6 kg har inte Lovis det i dagsläget

Men det blir säkert väl med det tids nog

• Tibell

Millifjor : ja det är nog bäst att fråga...det är så olika. Tundras 2 åring har 27 medans min 3.5 åring har 25

Pratar era småttingar något ? Lovis kan säga mamma och pappa men tror inte hon menar det riktigt. Utan mer märkt att vi uppmärksammar när hon säger det och då kör hon på det.

Sen smackar hon med tungan och säger maaaam när hon är hungrig och sega mamman dröjer ett par hundradelar med maten

• Tibell

Här har vi också kassa nätter...har hållt i i ett par månader nu.. men det ordnar säkert till sig snart ! Hennes motorik har verkligen tagit ordentlig fart sista veckorna och det bidrar självklart.

Nu kryper hon obehindrat ( ålade innan ) , reser sig på knä mot mot möbler..och ibland även på fötter med hjälp. Och ett sjujäkla humör har den lilla damen fått...hujedamig..

Är det fler bebisar som fortfarande kräks en del ? Är SÅ trött på det och hoppas hon tänkt sluta upp med det snarast. .

Hon är fortfarande liten..men naggande god är 9 månader nu och väger kanske 6.5 och är ca 65 cm..min lilla fialotta

• Tibell

Tekla : Åg hoppas hoppas det är på väg bort !

Lovis allergier går inte alls åt rätt håll..hon har ju en hel drös dessutom.

Lovis kräks minst 10-15 ggr per dag... skulle hon utsättas för luftburet ägg eller få i sig något hon inte tål kräks hon 30-40ggr..

Det blir väldigt många klädbyten per dag...och mycket tvätt

Jag önskar hon slutar kräkas snart...

• Tibell

Cattiwik : Vi har en liten tös ocksp på 10 månaders kollen vägde hon 6.5 !

Fy vad tiden går fort Lovis är så himla härlig just nu och jag skulle mer än gärna stoppa tiden här !

Hon är en riktig liten vilde som inte är still många hundradelar

Annars kämpar vi på här hemma med allergierna och astman...

Hoppas få göra lite fler undersökningar här nu innan semestern. ..

• Tibell

Ni som har precis rest med små barn...ge mig ALLA tips ni har om vad man ska tänka på :)
    Allt från vagn, vad man ska ha med sig både på flyg och resa, mediciner osv

• Tibell

Lovis har 6 tänder nu..och verkar dessutom inte det minsta berörd av att få dem :O två till är dessutom på gång. .

Jag har så dåligt samvete för Lovis och hennes kost. Hon äter till störst del fortfarande endast ersättning ( neocate ) och sen frukt, potatis och ris...typ.

Känns som om jag är världens lataste och sämsta mamman som ger flaska nästan alla mål..

Men vad ska jag göra ?! Hon reagerar på allt vi testar nästan. ..

Men men..förhoppningsvis kan vi börja testa lite nu under sommaren för i september ska hon in på förskolan om inte fk tar sitt förnuft till fånga och ökar vårat vårdbidrag..gör dem det går jag hemma ett år till

• Tibell

Aaev : Ja jag läste också så himla hemskt ! Men vad hände på torsdagen sen..alltså hur försämrades hon ? Skönt att hon börjar må bättre nu *kram*

• Tibell

Vad tråkigt att fler har problem med maten

Vårt problem är dock lite omvänt...Lovis ÄLSKAR mat men tål inget.... avskyr den här situationen och vill bara ha en normal familj som kan äta allt...

Sorry för klagan men är så trött på allergier och astma just nu.

Sen har vi ju hennes tillväxtproblem som späder på min oro kring det här med maten..

• Tibell

Aaev : men lilla lilla hönan skönt att hon börjar piggna på sig nu och att allt gick så väl ändå

Cattiwik : hon är väl inte pytteliten och följer sin kurva okej så jag borde inte bry mig egentligen. .men kan inte låta bli hon har sondhot över sig om hon blir sjuk och börjat matvägra

Har redan fått det en gång och var nära att få sist med..

På 1 års kontrollen var hon 68 cm och vägde 6.9

• Tibell

Cattiwik : ja de vill sätta sond om hon blir sjuk och börjar äta dåligt. För när hon tappar i vikt tar det väldigt lång tid innan hon hämtar ikapp det...

Även om det bara handlar om 100 g. Det kan ta 1-2 månader för henne att hämta ikapp det.

Hur stor är din lilla ?

• Tibell

FruSandra
    Stort stort grattis !! När du orkar får du gärna berätta mer om förlossningen..älskar sånt :)
    Njut lite åt oss andra som bara har stora bebisar också ;)

Svar på tråden Juli bebis 2012