Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

EllaBella02 skrev 2012-05-25 12:18:59 följande:
    Måste bara säga att det är så jäkla varmt! : )
    skööönt! Vi ska bege oss ut med båten efter lunch och hoppas att det svalkar lite Flört
  • chess07
    Tekla78 skrev 2012-05-25 21:14:11 följande:
    Jag har haft ungefär så två nätter. Tror det är bebis som försöker böka in sig i bäckenet. Jag vaknade, hade ont, gick upp och kissade. Sedan släppte det efter ett tag. Sedan får jag som ilningar i underlivet ibland när jag går. Föreställer mig att det kan vara bebisen som liksom klämmer åt tappen eller något.
    Har läst lite på nätet och det verkar som de flesta fått sådana känningar när bebis sjunker längre ned, vi kan ju hoppas! Flört
    Hade lite ilningar även när jag tog förmiddagspromenaden. Vi får se om 2 veckor helt enkelt när nästa BM besök är!  Men som sagt, fruktansvärt obehagligt!
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-05-26 05:53:43 följande:
    God morgon tjejer!
    Vill bara önska er en underbar dag!
    Själv ska ja iväg till Nynäshamn och sälja på "Nynäs största loppis" :)
    Hoppas få in några kronor, men framför allt att bli av med sakerna :)
    God Morgon!
    Ser ut att bli en fantastisk dag idag med!
    Lycka till med loppisen!
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-06-02 16:42:35 följande:
    Goboken e super :) ja har redan börjat fylla i den där om mej själv..
    Blev sjukt besviken på kronans droghandels babybox, man måste ha med mera kort för att få den.. Dåligt!
    Jag har också fått Goboken men "boken om mig" fick jag inte...!
    Gråt inte över kronans babybox för jag fick den igår och det var inte mycket att ha, en napp, en Mama tidning, och två små flaskor med kräm och olja. Inget mer!
  • chess07

Måste fråga om någon mer har förvärkar?
    Igår på fm fick jag molande mensvärk som tilltog några gånger så de kändes som magknip,dock behövdes inget toabesök. Molvärken sitter långt ned i magen och går ut i ländryggen höll i sig hela dagen till och från. Igår kväll när jag gick och la mig kom "magknipet" igen i ganska täta intervaller men behövde inte gå på toa då heller. Lyckades somna och vaknade vid 03 av att molvärken fortfarande satt i... var vaken 2 h innan jag kunde somna om. Molandet har suttit i hela dagen idag trots att jag varit ute och gått, vilat, använt TENS, tagit alvedon, badat badkar.... Kan det va vanliga förvärkar jag har?

• chess07

Rapport från dagens barnmorskebesök!

V 35 (34+4)
    sf- 34
    Hb - 123!
    Blodtryck - 110/65
    Vikt - totalt + 15kg(har stått still sista 4 veckorna!
    Hjärtljud- 148 (vaken och livlig bebis)
    Huvud nedåt och fixerat!

Så nu är vi redo! Skrattande

• chess07

36 dagar kvar till BF här! En väninna till mig ska ha om 1 vecka och hon födde sin grabb för 1 vecka sen, från första värk tog det 4 h tills han var ute! Å det var första barnet!

Nu har jag en fundering som förstföderska!
    Har sen igår fått ett ökat tryck mot ändtarmen, bebis är enligt barnmorskan igår fixerad. Men de här trycket har jag inte känt tidigare, känns som man behöver gå på toa fast det inte finns något att "trycka ut" Tungan ute, är lite obehagligt om man ska uttrycka sig så. Har haft en del förvärkar sen i helgen men idag är det lugnare.

Fler som har sånt tryck i rumpan?

• chess07
    SaJo81 skrev 2012-06-07 08:07:04 följande:
    Vecka 34+0 idag! Sex veckor kvar och jag är förbaskat trött på det nu!
    Det blir kanske bättre iofs när man får sluta arbeta men har ju inte sökt gp fören till midsommar så jag har två veckor kvar att arbeta först och Faaan vad tungt det börjar bli, underlättar ju inte direkt att ma inte får sova ordentligt på nätterna heller...

På lördag ska jag på möhippa, tur att det är en lugn möhippa för hur hade jag orkar annars? Följer ju inte med ut och festar och så men ska ju i alla fall vara med från klockan elva och middag äter vi vid sju på kvällen så man är ju ändå borta hela dan!

Tur i oturen på nåt sätt att den andra möhippan jag var bjuden på blev förflyttad till en dag ja inte kan för jag vet fasiken ute om jag hade orkat en till!

Bröllop ska vi gå på med den sista juni! Kommer vara hyfsat höggravid och har fortfarande inte hittat nåt att ha på mig då! Fasen va svårt det e att hitta en snygg klänning som passar över magen! Någon som har bra tips?
    Börjar hålla med om att det börjar bli jobbigt att vara gravid, jag längtar så innerligt efter lill*n så jag vill bara att det ska sätta igång. Har flera kollegor som fått sina barn också så det gör inte längtan mindre!

Angående klänning så köpte jag en enkel fin tunika på H&M :
    www.hm.com/se/product/97157
    Det beror ju på hur finklädda ni skall vara såklart! Men den fungerar jue med ett par sköna leggings. Dessutom är den så bra över bysten så den blir toppen att ha efteråt också när man ska amma, lätt att dra ned Flört
  • chess07
    Tekla78 skrev 2012-06-06 22:01:02 följande:
    Chess, om du är orolig, haft mycket förvärkar och har ett ökat tryck tycker jag att du ska ringa och prata med förlossningen för säkerhets skull. Det skulle jag ha gjort. Hellre en gång för mycket än att plötsligt föda i hallen om inte annat kan de stilla din oro...
    Kan inte kalla mig orolig direkt, undrar mest om det är normalt då jag aldrig varit gravid förut Tungan ute
    Min BM sa i förrgår när vi pratade om förvärkarna att om förlossningen sätter igång så gör man inget för att stoppa den nu ändå. Går in i v 36 imorrn.
  • chess07
    Bragdoll skrev 2012-06-07 23:30:14 följande:
    Alla mina (detta är tredje) har fixerat sig tidigt. Så jo det händer, men har också hört att det kan fixeras sent i graviditeten. Jag är jätteglad för det iaf, för min foglossning blev otroligt mycket bättre efter fixeringen.
    Här blev foglossningen otroligt mycket bättre för några veckor sen när h*n lade sig med huvudet ned och nästan som bortblåst nu när h*n fixerat sig!

Jag har BF 12/7 och tycker inte magen sjunkit trots fixering. Har också hört från många att den kanske inte alls sjunker innan förlossningen.
Svar på tråden Juli bebis 2012