Juli bebis 2012

Måste fråga om någon mer har förvärkar?
Igår på fm fick jag molande mensvärk som tilltog några gånger så de kändes som magknip,dock behövdes inget toabesök. Molvärken sitter långt ned i magen och går ut i ländryggen höll i sig hela dagen till och från. Igår kväll när jag gick och la mig kom "magknipet" igen i ganska täta intervaller men behövde inte gå på toa då heller. Lyckades somna och vaknade vid 03 av att molvärken fortfarande satt i... var vaken 2 h innan jag kunde somna om. Molandet har suttit i hela dagen idag trots att jag varit ute och gått, vilat, använt TENS, tagit alvedon, badat badkar.... Kan det va vanliga förvärkar jag har?
Rapport från dagens barnmorskebesök!
V 35 (34+4)
sf- 34
Hb - 123!
Blodtryck - 110/65
Vikt - totalt + 15kg(har stått still sista 4 veckorna!
Hjärtljud- 148 (vaken och livlig bebis)
Huvud nedåt och fixerat!
Så nu är vi redo!
36 dagar kvar till BF här! En väninna till mig ska ha om 1 vecka och hon födde sin grabb för 1 vecka sen, från första värk tog det 4 h tills han var ute! Å det var första barnet!
Nu har jag en fundering som förstföderska!
Har sen igår fått ett ökat tryck mot ändtarmen, bebis är enligt barnmorskan igår fixerad. Men de här trycket har jag inte känt tidigare, känns som man behöver gå på toa fast det inte finns något att "trycka ut" , är lite obehagligt om man ska uttrycka sig så. Har haft en del förvärkar sen i helgen men idag är det lugnare.
Fler som har sånt tryck i rumpan?