Inlägg från: segikolan |Visa alla inlägg
  • segikolan

Att "roa" sig som 14-åring, utan dator och TV

Vi låg inne på rummet o läste OKEJ, FRIDA. Tittade i skolkatalogen o dregglade över vissa killar, ringde heta linjen o tjuvlyssnade o tykade oss mot andra tjejer...:)) (fan va roligt det va, vilka minnen jag får. )Vi snattade smågodis, hängde nere på "torget" o åt upp det vi snattat, tjuvrökte i källaren, var hemma hos en kille i klassen som hade video på rummet o tittade på terror på elm street, breakfast club, can.t bye me love....det var tider det....o så hånglade vi med lite killar oxå:))

• segikolan

glömde säga att min 13-åring sitter mkt vid skype, datan, det är väl sin tids sätt att umgås, jag vill o vågar inte riktigt säga om det är bra eller inte, svårt att säga man kan inte relatera till det sättet att umgås när man är uppvuxen i en helt annan tid men visst kan jag ändå tycka att dom verkar missa en del men å andra sidan vet jag inte hur bra det var o tjuvröka i källaren, busringa när man kan rocka loss i Ironforge o ladda inför en bosskväll med bästa polarna...

• segikolan
    Landslide skrev 2011-10-28 17:09:11 följande:
    Hängde vi i samma gäng?

haha! säkert!:))
  • segikolan

Jag vägrar tro att dagens ungdomar är lata....jag vill minnas att vår generation blev anklagad för samma. Att stöna över att vika tvätt, hjälpa till, att promenera över soppåsen, glömma sätta på tvättmaskinen är tonåren till o det skall nog bli folk av dom oxå som det blev av oss. Inte hjälpte väl vi till med så mkt hemma, herregud dom kunde ju inte ens få tag i oss eftersom det inte ens fanns mobiler:)

• segikolan
    sensibel skrev 2011-11-03 11:45:48 följande:
    känner man igen sig i!!! hihi

jaa herregud min 13-åring undrar vad vi gjorde i ungdomen....pass på den....
Svar på tråden Att "roa" sig som 14-åring, utan dator och TV