Hundvakt för ett halvår, kostnad ??
Min hund ska vara hos sin uppfödare in ett halvår ungefär, nu undrar jag vad ni skulle ta betalt för detta.
Min hund ska vara hos sin uppfödare in ett halvår ungefär, nu undrar jag vad ni skulle ta betalt för detta.
Hade det varit hos min mor så tippar jag på att hon hade tagit betalt för maten under den tid som hunden var där men inte ngt speciellt i övrigt.
Tycker det var iaf en idé med tanke på din frågeställning.
Vad säger din uppfödare då? Hur mkt kan du tänka dig att betala? Vad vill du betala för? Vad hade det kostat om du valt ett lokalt hundpensionat istället? Vill din uppfödare ha betalt eller är det mer att du känner att det är rätt?
Ja alltså uppfödaren är ju inte så nära mig som min mor.
Har inte pratat med uppfödaren om det, vad jag kan tänka mig vet ja inte riktigt därför ja vänder mig hit. Jag vill betala för en plats hos uppfödaren, rastning och vardaglig aktivering. Jag hade inte valt ett hundpensionat efterso det är sjukt mycket dyrare och i så fall skulle ja fixat så att ja inte behövde lämna bort henne, det är nog mer att jag känner att ja vill ge något...
Nä alltså det gäller inte mig när jag tar dit min hund utan hennes valpköpare. Jag skulle bara dumpa hunden där o önska henne lycka till.
Mamma har fött upp hundar sen tidigt 90-tal o då o då ringer ngn valpköpare o undrar om hon kan ta in hunden ett tag. Fungerar den med hennes hundar så går det bra. Hon tar betalt för maten som hunden äter under tiden o inte så mkt mer.
Men börja med o kolla vad pensionat tar o se vad ex halva summan av det skulle vara o om det känns lämpligt för dig. Utgå från din egen plånbok och vad som känns som en ok summa. Själv hade jag nog kanske tänkt mig ett par tusen o sen hade jag tagit med mig en stor blomma o godis när jag hämtade hunden. Men det är jättesvårt. Man vill ju inte trampa ngn på tårna heller.
Har ni bra kontakt vanligtvis så kan tänkas fråga uppfödaren om vad denne anser vara en bra summa?
3000-3500 i månaden kanske? Vi har vår på dagis mån-fre 8-17 vi betalar 2700 kr i mån!
Ja om du har någon som hämtar och lämnar och bryr sig varje dag så kan du ju lika gärna ha dagis plats...
Tänkte att det kanske blir dyrare än dagis för det är dygnet runt passning, men om hon är uppfödaren så kanske hon mer än gärna hjälper till för en mindre peng!
Hm, du kan inte tänka dig att ha hunden hos en privatperson då? Jag tror många kan tänka sig att ha hunden gratis med bara betalning för mat osv ( jag tex ) men förstår samtidigt om du vill ha den hos uppfödaren. Vill du inte ha den hos dagis pga att det är för dyrt?
oj, jag som tyckte de lät billigt med tanke på dygnet runt passning, rastning, umgås, aktivering mm mm....
googlade hundpensionat å gick in på en bara, brkar ju kunna hålla ca samma priser. då skulle de bli 5300-5500 i månaden å då bor den i box, inte nå socialt alltså å säkert minimalt med aktivering, möjligen betala extra för det...
Jag tycker det hänger på om du frågat uppfödaren om en tjänst dvs hundvakt eller om uppfödaren erbjudit sig för att h*n har ett intresse att umgås med hunden/ ställa upp för dig.
Har uppfödaren erbjudit sig skulle jag inte betala så mycket mer än foder,tuggben mm men istället tacka med en rejäl present.
Har du frågar om hjälp skulle jag nog betala ett par tusen i månaden beroende på om hunden "bara hänger med" på hennes vanliga promenader eller om hunden motioneras/tränas separat.
Mina uppfödare har alltid ställt upp som gratis hundvakt men jag har även bott hos dom och passat deras hundar/valpar när dom behövt komma iväg, ställt upp på utställningar,prov mm.
500kr-1000kr i månaden? Kanske är billigt eller dyrt, det vet jag ingenting om..