• Anonym

Fan också! Råkade "somna" på jobbet...

Herregud, vad har jag gjort?!? Jag har ett jobb som är relativt viktigt, kan inte på något sätt vila el sova på jobbet... Också ett relativt tråkigt jobb då jag sitter helt ensam utan kollegor och saknar även dator el annat sätt att underhålla mig. Jag har med mig en del böcker och satt och surfade på min mobil. Helt plötsligt måste jag ha somnat? Eller nåt... Jag vet inte vad som hände riktigt!? Jag satt inte och "nickade" av trötthet innan utan måste helt enkelt bara ha slocknat en stund, hur länge har jag inte ens koll på. var inte alls min mening och jag vaknade upp av att någon stod och tittade på mig där jag satt.... Skäms så jävla mycket och är nu rädd att detta ska få konsekvenser om personen klagar till någon på mitt företag... Borde man kontakta någon och förklara själv eller bara hålla tyst? Usch vad pinsamt. Jag behövde bara skriva av mig.. Blev väldigt orolig nu. Usch hatar mig själv!!! Det var ju verkligen inte meningen.. Hade jag exempelvis suttit o nickat av trötthet hade jag ju självklart rest mig upp en stund o tagit lite luft men det gjorde jag inte... Någon annan som varit i liknande situation? Vet egentligen inte vad jag ville få ut av att skriva detta... Ville mest skriva av mig. Känner mig riktigt hemsk!

• Svar på tråden Fan också! Råkade "somna" på jobbet...
  • Anonym

Detta känns igen.Vet några som har viktiga natt jobb där de jobbar själva och inte får underhålla sig med tex dator.Det är nog väldigt tungt.Och jag vet att man absolut inte får somna men jag vet att det förekommer.
    Jag kan förstå det,speciellt om maninte kan sitta vid datorn eller lämna arbetsplatsen då och då  för att få frisk luft.

Jag hoppas du får behålla jobbet,att detta aldrig kommer fram.Den person som kom på  dig måste du prata med,.Om du skyller ifrån dig eller låter detta passera så ökar det risken för att den personen ska prata med din chef eller alla arbetskamrater.

• Anonym (nattjobbare)

Jag jobbar heltid natt och det har hänt att jag råkat nicka till. Alla andra jag vet jobbar natt ofta har det hänt det för. Och så länge det inte hände något allvarligt så är det nog ingen fara! Kan du kanske börja dricka kaffe eller nån energidryck?

• Anonym (facked up)

Det har precis varit en runda i tidningarna om att 70% av alla piloter på SAS somnar lite då och då. Detta anmäler man till facket och det ska hanteras som ett arbetsmiljöproblem om man jobbar långa pass och mycket nätter.

Jag tycker att du ska känna efter om det är jobbet som orsakat detta och i så fall fundera på att anmäla händelsen till ditt fack, du kan troligen vara anonym. Det kan mycket väl hända att du inte är ensam om detta och kanske kan man hitta någon åtgärd som ökar säkerheten på din arbetsplats, i synnerhet om man har ansvar för människor.

Har man däremot spelat WOW en hel vecka utan att sova är det kanske lite annorlunda...Flört

• Anonym (Doris)

Jag hade under flera år ett nattarbete där man inte fick somna, pga arbetets art. Jag hade kollegor som nickade till, och de berättade det för chefen. Jag tror det är bättre om du själv berättar, än om någon annan gör det...

Svar på tråden Fan också! Råkade "somna" på jobbet...