• Anonym (Sambo)

Amfetamin inte beroendeframkallande?

Min sambo vill att vi ska ta amfetamin tillsammans för att man kan ha skön sex och får renoverat huset. Jag har hört att h*n har gjort sådant innan vi träffades men jag vet inte så mycket om det. Jag blir lite orolig men samtidigt så går allt lite trögt just nu. Har aldrig provat förut och jag älskar min sambo så jag vet inte hur jag ska bemöta detta?

• Svar på tråden Amfetamin inte beroendeframkallande?
  • Anonym

Sex på amfetamin är totalt värdelöst! Där har han fel och det vet han garanterat om själv. Däremot hjälper det för att renovera.
    Frågan är dock om det är värt att ta droger för att renovera eller om ni kan ta er i kragen och få saken gjord ändå?

Jag har tagit amfetamin och anser personligen att det inte är beroendeframkallande varken psykiskt eller fysiskt så det är nog individuellt.

Men om han är en f.d heroinist så ska han absolut inte byta drog och sedan fortsätta vara knarkare. Det säger väl sig självt?

• Queenie70
    Anonym (Sambo) skrev 2011-10-30 10:22:22 följande:
    Intressant för det är i egenskap av fd heroinist som sambon pratar om att amfetamin är ofarlig och sambon har varit avgiftad i sedan nästan ett år tillbaka från heroin och ändå står i utredning och väntar på subuxone eller vad det heter. Det handlar alltså om det psykiska beroendet som h*n säger är ofarligt? H*n har helt enkelt samma sug eller vad det är som amfetaminister?
    Heroin är det mest beroendeframkallande som finns både psykologiskt och rent fysiskt. Har man en gång skaffat sig ett heroinberoende så kan man enkelt säga att man i stort sett för alltid förändrat hur hjärnan fungerar och den kommer att vijla få sin ägare att vilja inta heroin igen. Det är det suget som subutexet hjälper till att hålla i shack, och rätt många behöver sådan substitutionsbehandling under överskådlig framtid faktiskt. Uppenbarligen så jagar han fortfarande kickar i alla fall. Om jag vore som du skulle jag verkligen dra öronen åt mig om någon med ett etablerat missbruk tjatar om andra droger och dessutom försöker dra i dig i det hela. Det är ett missbruksbeteende och inte en kärlekshandling att han vill uppleva detta tillsammans med dig. I jämförelse med Heroin är det möjligt att amfetamin verkar som en västanfläkt, men man ska verkligen inte inbilla sig att det är ofarligt på nåt vis. Självklart är det beroendeframkallande. Använd lite sunt förnuft nu tjejen.
  • Queenie70
    Anonym skrev 2011-10-30 10:30:40 följande:
    Du blir inte beroende av amfetamin om du skulle ta de ett få tal gånger.

Lägg ner och sluta fjanta er!. Men tar du varje dag eller varje helg så kan ett sug uppstå eftersom man får en skön känsla i kroppen. Men de som kommer efter ett rus är inte lika skönt :)Inte tala om ångesten man får.

Läs på lite om amfetamin, tex på flaschback så får du en liten inblick i det, hur de kan vara.

att sexet blir skönare är ju för att just KÄNSLAN blir så mkt mer intensivare, annars håller jag med en som skrev ovan, man blir som en durecell kanin med liten snopp :)

Finns inget som säger att du blir beroende om du tar det varje vecka heller för den delen, men det beror på vilken känslighet du går in i det hela med. Problemet är att det på förhand är svårt att veta vilkas om kommer att förälska sig i drogen och vilka som inte klarar av att ta lite då och då. Risken är då alldeles för stor för jag anser att det ska vara vettigt att chansa. Det är en mycket potent drog, det vore löjligt att hävda motsatsen. Dessutom ska vi inte glömma de sociala aspekterna. Det är ICKE socialt accepterat att ta amfetamin i vårt samhälle. Man riskerar jobb, körkort, social status och kanske även sina barn om det på nåt vis framkommer att man håller på med sådant. Knappast värt det va...
  • Anonym (Sambo)
    Queenie70 skrev 2011-10-30 11:50:10 följande:
    Heroin är det mest beroendeframkallande som finns både psykologiskt och rent fysiskt. Har man en gång skaffat sig ett heroinberoende så kan man enkelt säga att man i stort sett för alltid förändrat hur hjärnan fungerar och den kommer att vijla få sin ägare att vilja inta heroin igen. Det är det suget som subutexet hjälper till att hålla i shack, och rätt många behöver sådan substitutionsbehandling under överskådlig framtid faktiskt. Uppenbarligen så jagar han fortfarande kickar i alla fall. Om jag vore som du skulle jag verkligen dra öronen åt mig om någon med ett etablerat missbruk tjatar om andra droger och dessutom försöker dra i dig i det hela. Det är ett missbruksbeteende och inte en kärlekshandling att han vill uppleva detta tillsammans med dig. I jämförelse med Heroin är det möjligt att amfetamin verkar som en västanfläkt, men man ska verkligen inte inbilla sig att det är ofarligt på nåt vis. Självklart är det beroendeframkallande. Använd lite sunt förnuft nu tjejen.
    Jag funderar inte över att ta amfetamin utan jag funderar mer över om jag ska vara så hård mot hon att det är färdigt med oss nu. Jag känner några andra som varit i hans situation som jag ska prata med först tror jag.
  • Anonym

men hur blir det för oss med Adhd som tar amfetamin (dexamfetamin) dagligen då?

• Anonym (Sambo)
    Anonym skrev 2011-10-30 12:05:47 följande:
    Det kan väl du berätta, åtminstone hur det blir för dig?
  • Bedhead

Killar slaknar på amfetamin, men saknar insikt om det. Så har man otur kan man bli knullad av en liten slak i timmar. Tjejer brukar däremot ha bra sex på amfetamin. Renovera hus lär gå både fortare och vara roligare på amfetamin, dock. Så mitt tips är blandmissbruk, extacy för sexet, amfetamin för arbetet. Beroende lär ni inte bli av det, förutsatt att ni inte renoverar dagligen i flera månader.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym
    Anonym (Sambo) skrev 2011-10-30 12:18:32 följande:
    Det kan väl du berätta, åtminstone hur det blir för dig?
    Jag är lite rörig i min medicinering men jag antar att jag inte är beroende eftersom jag så ofta glömmer ta dem...
    nån gång har det gått dagar emellan och jag har inte känt nån direkt "längtan" eller sug ja har bara fungerat lite sämre.
    Tänkte inte på det sättet men nu känner jag mig mindre oroad :)
    Tack ska du ha!
  • Queenie70
    Anonym skrev 2011-10-30 12:05:47 följande:
    De flesta narkotikaklassade ämnen kan användas i nåt slags medicinskt syfte under kontrollerade former. Doserna ni tar är dessutom otroligt mycket mindre än om man pundar på amfetamin i syfte att bli hög. Men jag tror inte det rekomenderas att man sätter ut medicinen från en dag till en annan. Likaså så tar det ju ett tag för de flesta att hitta rätt dos i början och många mår dåligt under insättningsfasen, trots att det är så låga doser. Bara det visar ju hur potent det är.
  • Anonym (tjo)

Tjack är den äckligaste drog som finns, tycker jag. Äckligare än heroin. Och man blir sjuk i huvudet av det. Och det är det som är äckligt.

Svar på tråden Amfetamin inte beroendeframkallande?