• bögfamiljen

sterilisera samer?

Jag har läst i en tråd om homosexualitet är normalt att allt som är minoritet är onormalt, inte för att jag vet var de har fått en sådan tolkning på normal eftersom en homosexuell är knappast en organsism eller mekanism men det som sägs på fl är väl rätt så nu till min fråga..

Ska vi sterilisera alla same kvinnor i Sverige de är ju minoritet och deras barn kan bli utsatta för mobbning. Det är väl bäst att vi seriliserar samerna from nu så att deras folkslag är utrotat om några generationer. Sen är det 2,1 miljarder kristna i världen alla andra är minoriteter ska vi sterilisera alla kvinnor som inte är kristna??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden sterilisera samer?
  • Lavish

Öh alltså, hur gjorde du kopplingen från att det är onormalt att vara homosexuell till att homosexuella ska steriliseras? Övergången där känns inte helt given liksom...

• bögfamiljen

Homosexuella skall inte få skaffa barn för att det är onormalt och onaturligt det har jag läst här. Homosexuella behöver man inte sterilisera för att de inte skall få barn via enbart sexuellt umgänge med sin partner så där behövs inte sterilisering, eftersom homosexuella inte kan få barn utan att det är planerat. men samer däremot de kan alltid få barn när de har sexuellt umgänge om de nu inte är homosexuella..

• Majsan70
    bögfamiljen skrev 2011-10-30 11:25:36 följande:
     Homosexuella skall inte få skaffa barn för att det är onormalt och onaturligt det har jag läst här. Homosexuella behöver man inte sterilisera för att de inte skall få barn via enbart sexuellt umgänge med sin partner så där behövs inte sterilisering, eftersom homosexuella inte kan få barn utan att det är planerat. men samer däremot de kan alltid få barn när de har sexuellt umgänge om de nu inte är homosexuella..
    Och? Då menar du att du lyssnar på en minoritet här på FL? Och samerna kommer in i det hela för att?
     Nu är jag helt för att homosexuella skall skaffa barn om de önskar men faktum kvarstår att samerna har en egen förmåga o det tycks sticka dig i ögonen?

Dumhet är dumhet oavsett ur vems  mun den kommer skulle jag då vilja påstå.
  • fisförnäm

Sexualitet och etnicitet är inte riktigt samma sak, men gulligt försök.

• bögfamiljen

Jag har samma förmåga som samer att skaffa barn mina spermer funkar utmärkt är bio till bägge mina barn. Min "point" är ju just den att det är idiotiskt att säga att homosexuella inte skall ha rätt till adoption, surrogat, inseminiering osv osv för att de är onormalt. det är mer "onormalt" att vara same i sverige än homosexuell.
    Sen vad är ONORMALT???

• bögfamiljen
    fisförnäm skrev 2011-10-30 11:29:51 följande:
    Sexualitet och etnicitet är inte riktigt samma sak, men gulligt försök.
    hmm beror väl lite på om sexualiteten kommer via gener eller inte?? Så fall så är det väl inte så stor skillnad.. vi kallas folkgrupp i flera trådar här på FL
  • Josefine82
    bögfamiljen skrev 2011-10-30 11:35:17 följande:
    Jag har samma förmåga som samer att skaffa barn mina spermer funkar utmärkt är bio till bägge mina barn. Min "point" är ju just den att det är idiotiskt att säga att homosexuella inte skall ha rätt till adoption, surrogat, inseminiering osv osv för att de är onormalt. det är mer "onormalt" att vara same i sverige än homosexuell.
    Sen vad är ONORMALT???
    men du ta och tagga ner va??!!!
    så då menar du att bara för att inte dom homosexuella ska få skaffa barn så ska vi sterillisera alla som inte är homo.. inte bara samer hoppas jag du menar.. utan ALLA heterosexuella människor som kan på ett naturligt sätt fortplanta sig..???

// Same
  • Majsan70
    Sen vad är ONORMALT???
    Som sagt....skall du då lyssna på en MINORITET? För det är just det du gör nu..lyssnar på den minoritet här på FL som säger att det är onormalt för homosexuella att skaffa barn.

För övrigt kan heterosexuella samer skaffa barn utan hjälp medan homosexuella oavsett etnicitet måste ha lite hjälp på traven..så dte är fortfarande skillnad.
  • bögfamiljen
    Josefine82 skrev 2011-10-30 11:43:19 följande:
    men du ta och tagga ner va??!!!
    så då menar du att bara för att inte dom homosexuella ska få skaffa barn så ska vi sterillisera alla som inte är homo.. inte bara samer hoppas jag du menar.. utan ALLA heterosexuella människor som kan på ett naturligt sätt fortplanta sig..???

// Same
    Nej bara minoriter.. fast i sverige blir väl det så gott som ALLA..
  • fisförnäm
    bögfamiljen skrev 2011-10-30 11:37:32 följande:
    hmm beror väl lite på om sexualiteten kommer via gener eller inte?? Så fall så är det väl inte så stor skillnad.. vi kallas folkgrupp i flera trådar här på FL
    Jag skulle dock inte vilja kalla er för folkgrupp. Ni är homosexuella, annars är ni precis som alla andra. Homosexualitet innebär ju dock att ni inte kan skaffa biologiska ungar tillsammans, det kan däremot samer som tillhör heteronormen (jajamensan, samer kan även dem vara homosar).
  • Neko

Jag förstår din poäng med det du skriver, att det vore lika illa att sterilisera samer som att inte assistera homosexuella med att få barn, men det är inte riktigt samma sak. Homosexuella kan ju få barn på 'naturligt' sätt också, bara inte med sin partner. Det vore mer rättvist att likna det vid tex kvinnor som har infertila män, där de behöver assistans för att kunna få barn med sin partner men ändå kan få det naturligt med någon annan. Personligen så tycker jag ju att man ska hjälpa alla att kunna få barn, oavsett om de är homosexuella samer eller vad de är.

• Mynta

Ja, alla minioriteter bör steriliseras för att i det långa loppet utrotas. Homosexuella, vegetarianer, samer, romer, emos, rödhåriga och så vidare. Vi kan inte ha ett samhälle där invånarna inte följer normen, det är inte rätt mot varken barn eller vuxna.

Eller nåt. 

• bögfamiljen
    Mynta skrev 2011-10-30 13:11:23 följande:
    Ja, alla minioriteter bör steriliseras för att i det långa loppet utrotas. Homosexuella, vegetarianer, samer, romer, emos, rödhåriga och så vidare. Vi kan inte ha ett samhälle där invånarna inte följer normen, det är inte rätt mot varken barn eller vuxna.

Eller nåt. 
    just det barnen kan ju bli mobbade.
  • Petronella01
    . det är mer "onormalt" att vara same i sverige än homosexuell.
    Och du väljer att kontra en idioti med en idioti till? Inte imponerad.
  • Neko
    Petronella01 skrev 2011-10-30 13:19:25 följande:
    Och du väljer att kontra en idioti med en idioti till? Inte imponerad.
    Tror att hen menar att det är mer ovanligt och säger sådär för att vara ironisk eftersom det anses onormalt att inte följa normen i samhället...
  • Bedhead
    fisförnäm skrev 2011-10-30 11:54:55 följande:
    Jag skulle dock inte vilja kalla er för folkgrupp. Ni är homosexuella, annars är ni precis som alla andra. Homosexualitet innebär ju dock att ni inte kan skaffa biologiska ungar tillsammans, det kan däremot samer som tillhör heteronormen (jajamensan, samer kan även dem vara homosar).

Jag vet inte hur många gånger jag försökt föklara för dig att homosexuella kan få biologiska barn, på en uppsjö olika sätt. Precis som heterosexuella. Till och med samer.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bill50X

Vilken obegriplig diskussion,en same har väl inget med läggning att göra. Löjligt resonerat. Om man är same och hetero så är det väl bara att köra hårt i sänghalmen om de vill ha barn. Skulle samen vara homo så blir det inga barn,det är heller inga konstigheter. Det är väl vi hetero som ska stå för barnframställningen och uppfostringen. Äh,jag begriper inget.. Vad var det frågan gällde igen?

• fisförnäm
    Bedhead skrev 2011-10-30 13:33:17 följande:
    Jag vet inte hur många gånger jag försökt föklara för dig att homosexuella kan få biologiska barn, på en uppsjö olika sätt. Precis som heterosexuella. Till och med samer.
    Läs om, läs rätt. TILLSAMMANS kan de inte det.
Svar på tråden sterilisera samer?