• bögfamiljen

    Regnbågsdagis???

    Vad anser ni om regnbågsdagis?? Själv tycker jag att det är värdelöst. Vi ska inte särbehandla våra barn och ha speciella dagis till dem. De är väl bättrre att vi beblandar oss och blir en del av samhället precis som vi vill.. Är det inte det vi kämpar för??

  • Svar på tråden Regnbågsdagis???
  • Tutilure

    Finns det förskolor som enbart har barn till homosexuella?
    Har jag aldrig hört talas om.


    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • bögfamiljen

    ja det gör det "tyvärr" skulle jag iaf vilja säga.. fast säker bra för vissa.

  • Bedhead

    Vi har en unge med två mammor i våra barns klass. Det är superbra för oss, våra barn lär sig att familjer och kärlek kan se olika ut, och barnet det gäller verkar också trivas.


    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Trivelina73

    Låter ju helsjukt med "bögsegrerade dagis"... eller va man nu kan kalla de för.. Ska vi ha dagis för de med unga mammor? De med äldre mammor, de vilka har ung partner/gammal partner? Adopterade barn, IV eller va de heter inimiserade barn dagis.. oh.. trött man blir...


  • Bedhead
    Trivelina73 skrev 2011-10-30 14:02:16 följande:
    Låter ju helsjukt med "bögsegrerade dagis"... eller va man nu kan kalla de för.. Ska vi ha dagis för de med unga mammor? De med äldre mammor, de vilka har ung partner/gammal partner? Adopterade barn, IV eller va de heter inimiserade barn dagis.. oh.. trött man blir...

    Ett för adopterade finns redan i Sthöm, har jag för mig. Åtmisntone ett ÖF.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Trivelina73
    Bedhead skrev 2011-10-30 14:15:27 följande:
    Ett för adopterade finns redan i Sthöm, har jag för mig. Åtmisntone ett ÖF.
    Hahah! Hjälp?! Sjukt ju... Vi mot dem eller nåt??? Vi är olika därför är vi på denna dagis..
  • Adamama
    Trivelina73 skrev 2011-10-30 14:17:41 följande:
    Hahah! Hjälp?! Sjukt ju... Vi mot dem eller nåt??? Vi är olika därför är vi på denna dagis..

    Fast på öppna förskolan kan jag köpa det. För då är det så mycket till för föräldrarna. Barnen är väl i regel nöjda om det finns leksaker. Men jag kan tänka mig att som adoptivförälder så funderar på delvis andra saker; anknytning framförallt. Då kan det säkert kännas skönt att dela funderringar med andra föräldrar i samma sits. Plus att man inte behöver oroa sig för att föräldrar ska göra något "övertramp" som kan äventyra det man byggt upp.

    Men därmed inte sagt att jag tror på segregerade förskolor. Absolut inte! men just öppna för adoptivfamiljer eller tvillingföräldrar eller likandne kan jag köpa eftersom det är mer av en föräldragrupp.   

       
    ♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • bögfamiljen
    Bedhead skrev 2011-10-30 13:58:01 följande:
    Vi har en unge med två mammor i våra barns klass. Det är superbra för oss, våra barn lär sig att familjer och kärlek kan se olika ut, och barnet det gäller verkar också trivas.
    det är ju just därför jag inte vill ha våra barn på regnbågsdagis, tror säkert att vi och våra barn kan lära andra familjer att man kan ha 2 pappor eller två mammor utan att det är något konstigt med det.
    Bedhead skrev 2011-10-30 14:15:27 följande:
    Ett för adopterade finns redan i Sthöm, har jag för mig. Åtmisntone ett ÖF.
    Det är möjligt att det bara är en ÖF har bara hört talas om det och inte kollat in så mycket i saken eftersom det inte är intressant för oss.
  • Bill50X

    Är väl bra att det finns alternativa dagis. Valfritt ska det vara. På samma sätt så kan man kanske vilja ha barnet på ett regnbågsfritt daghem. Det viktigaste är att barnen är trygga,att personalen är vettig och att man har barnpassning så man kan arbeta. Dagisplats är svårt att få tag på,särskilt för oss skiftarbetande. Förr var det vanligaste dagmammor. Det föredrar jag i alla fall.

Svar på tråden Regnbågsdagis???