• Bedhead

Regnbågsdagis???

Vi har en unge med två mammor i våra barns klass. Det är superbra för oss, våra barn lär sig att familjer och kärlek kan se olika ut, och barnet det gäller verkar också trivas.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bedhead
    Trivelina73 skrev 2011-10-30 14:02:16 följande:
    Låter ju helsjukt med "bögsegrerade dagis"... eller va man nu kan kalla de för.. Ska vi ha dagis för de med unga mammor? De med äldre mammor, de vilka har ung partner/gammal partner? Adopterade barn, IV eller va de heter inimiserade barn dagis.. oh.. trött man blir...

Ett för adopterade finns redan i Sthöm, har jag för mig. Åtmisntone ett ÖF.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Bedhead
    Adamama skrev 2011-10-30 14:23:15 följande:

Fast på öppna förskolan kan jag köpa det. För då är det så mycket till för föräldrarna. Barnen är väl i regel nöjda om det finns leksaker. Men jag kan tänka mig att som adoptivförälder så funderar på delvis andra saker; anknytning framförallt. Då kan det säkert kännas skönt att dela funderringar med andra föräldrar i samma sits. Plus att man inte behöver oroa sig för att föräldrar ska göra något "övertramp" som kan äventyra det man byggt upp.

Men därmed inte sagt att jag tror på segregerade förskolor. Absolut inte! men just öppna för adoptivfamiljer eller tvillingföräldrar eller likandne kan jag köpa eftersom det är mer av en föräldragrupp.   

Jag tror det var i innerstan, där det finns mängder med adoptovbarn, samt det faktum att dessa barn är äldre normalt än andra ÖF-barn och därmed behövde lite andra aktiviteter.
Svar på tråden Regnbågsdagis???