Potty training pants?
Vi har en 3-åring, som är blöjfri sen några månader tillbaka (dagtid, ej natt). Han går på toa (med sån där toasits för barn) eller på pottan utan problem, det har hänt ytterst få olyckor. Men problemet uppstår när vi åker bort. För ett tag sen så var vi i ishallen för att titta på stora sonens hockeyträning, när lillebror blev kissnödig. Men han tvärvägrar att kissa på en vanlig toa, så det hela slutade med att han kissade ner sig i bilen på vägen hem (som tur är så hade han galonbyxor på sig! hehe...). Men numera tar jag med en potta och har under vagnen, när behovet uppstår. Men vi har ytterligare ett problem. Han kissar ner sig om han somnar, vilket händer att han gör om man är borta en heldag på något (antingen somnar han i vagnen eller i bilen på vägen hem). Han vill inte gärna ha blöja på sig heller (vilket jag inte heller vill sätta på honom egentligen, eftersom det skulle bli en steg "tillbaka"). Men så kom jag att tänka på att det finns s.k potty training pant (Libero och Huggies, finns kanske fler?). Någon som vet hur de är? Är de mer som ett par "fodrade" kalsonger, eller hur man ska uttrycka sig? Eller är de som en up&go-blöja? (För då kvittar det ju). Jag tänkte att de kanske kan funka nu en period, innan han har fått 100% kläm på kisseriet osv.
Hur gör ni andra, som har barn som är lite mitt emellan blöjfriheten?