Elephino skrev 2011-10-30 16:22:55 följande:
När kom du på att du var therian (alltså ca vilken ålder)? Hur påverkar det ditt samspel med andra människor (t ex ev. förhållanden)?
Jag insåg att jag var "varglik" när jag var typ 13-14, även om jag hade haft udda beteenden sen tidig barndom. jag insåg att det var ovanligt att känna såhär när jag var runt 15-16, och när jag var 16 så hittade jag ordet "therian" online och fann andra som kände likadant.
Att vara annorlunda, på vilket sätt det än må vara, kommer ju alltid att göra att man inte kan dela med sig av sina erfarenheter på samma sätt som andra. Vanliga erfanheter, som att bli berusad, förälskad, motionera etc kan folk prata om fritt. Men skulle jag på lunchrasten berätta att jag på helgen luktat på intressanta saker i parken, skulle folk nog inte ta det så bra.
Jag har ibland haft svårt för mänskligt kroppspråk också. När jag var liten så tyckte jag det var obehagligt med människor som visade mycket tänder när de log, exempelvis. Många människor uppfattar mig som "lite udda", utan att riktigt kunna sätta fingret på det. Jag skulle gissa att det handlar om kroppspråk.
Men jag har inte haft något direkt problem med romantiska/sexuella förhållanden. Jag tror det finns mer plats för konstiga saker i den typen av förhållande, medan man måste visa en mer normal yta på jobbet etc.