Vargträ skrev 2017-03-13 13:26:33 följande:
Hej jo jag tror att jag är en "vargmönniska" för jag sökte runt på nätet för att min kompis som kan massor om sånt här sa att jag troligtvis är "vargmänniska". Jag har alltid känt mig annorlunda. Som att jag föddes i fel kropp. När jag såg din tråd blev jag intresserad.
Men vet någon av dina vänner att du e "sån"
Jag får dåligt samvete av att mina vänner nt vet mitt "Sana jag"
Vad skulle du göra
Jag rekommenderar forumet
www.werelist.net för att lära känna andra (engelskspråkigt forum). Några av mina vänner vet, några vet inte.
bourbon skrev 2017-03-13 15:10:53 följande:
Hur tänker du dig att vargar lever i det vilda och önskar du att du hade kunnat leva så? Vilka delar av varglivet känns extra spännande och vilka är du mindre sugen på?
Hur "jag tänker mig"? Alltså, det finns rätt mycket information, och jag är dessutom biolog. Vargar lever i regel i små familjeflockar, jagar djur som de äter, urinmarkerar, ylar, vilar, följer luktspår, går omkring,
leker ibland, parar sig, och föder valpar osv...
Det är liksom inte att det är "extra spännande". Det är inte någon kraftfantasi om att vargar skulle vara *bättre* än människor i sig. Men när jag tänker på ett vargliv, även om det är på många sätt slitsamt, så känns det som hemlängtan. Och jag önskar att jag hade en sådan kropp. Det är på sätt och vis en irrationell längtan, och det är jag medveten om. Men ändå försvinner den aldrig helt.
Jag kan fantisera om att springa på alla fyra, jaga bytesdjur, dia valpar och upptäcka lukter... Men ett människoliv är väl mer "spännande", i och med att vi har större handlingsutrymme. I alla fall om man har turen att födas i Sverige med en någorlunda frisk kropp, och har en inkomst. Jag skulle teoretiskt sett kunna flytta utomlands, testa olika yrken, dyka i korallrev, kriga osv. Ett människoliv är händelserikt. Så varför är jag inte helt nöjd?