• tussilago12

Playmobilset eller schleichdjur till 4-åring?

Jag har en dotter som är 4,5år.
    Jag undrar vad som skulle vara roligast för henne. Antingen en stor "hydda" med schleichdjur  (djur som finns i Afrika)eller playmobil viltstation med afrikanska djur?
    Vad uppskattar man mest i den åldern och vilken av leksakerna tror ni har längst användninstid?
    Schleichdjuren är ju finast medan playmobil har ju mer tillbehör och är mer rörliga?

• Svar på tråden Playmobilset eller schleichdjur till 4-åring?
  • Brötis

Oj, vilken svår fråga. För det första vet jag inte riktigt vad schleichdjur är, men antar att det är afrikas motsvarighet till våra  "bondgårdsdjur". 

Tror nog att det går bra med vilket som faktiskt. Min fem- och treåring leker väldigt mycket med vanliga "stela" djur, men älskar playmobil också.  

• Colisa

Brötis: Schleich är en tillverkare av modelldjur av olika sorter, tamdjur, vilda djur från olika ställe, fantasydjur, riddare, havsdjur... Schleichdjur: www.schleich-s.com/en/action_figures/collectables/product_range/index.html

Jag tycker ju Schleichdjur är mycket finare och roligare än playmobildjur, men då är jag iofs inte 4 utan 31...Skrattande Har tyvärr ingen erfarenhet av fyraåringar heller då min dotter bara är 1,5. Har redan köpt Schleichdjur till henne för att jag tycker de är så fina...

Men jag vet att även som barn tyckte jag det var roligare med figurer och bilar som såg verkliga ut, och jag skulle tro att man kan använda sådana längre då de är lite samlarobjekt också och inte bara leksaker liksom.

• Mina småtroll

Själv älskade jag playmobil i den åldern! Vi tänkte ge playmobil till vår blivande 3-åring, hoppas hon gillar det! har också tittat på viltstationen, men får se. (Jag känner inte till schleich, så jag kan inte jämföra)

Playmobil finns till lite bättre priser på hiko.se 

• YokohamaNr2

Min son skulle ha valt Schleish, han älskar sina Schleish djur som iofs är djur som lever i vatten typ valar och hajar, men han har även en Mammut och en örn.

• Alle

Schleich är i min mening för dyra att köpa som leksaker till en 3-åring. Min 16-åring samlade på Schleich-hästar när hon var yngre, och lekte med dem då. Idag har småbarnen (4 och nästan 6) fått dem men de får inte leka hur som helst med dem.

Schleich är i sig också samlarobjekt.
    http://www.tingskull.se/samlare/samlaren.htm

Men Playmobil är mer interaktivt, och det finns massor aandra byggsatser att variera med. Playmobil funkar långt upp i åldrarna Precis som Lego.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • 071001

Siri skulle nog inte leka med nån av dessa

• saraajohanna

schleichdjur är handmålade o går knappast sönder så lätt.
    de har 3 släpp per år med nya djur.

• Alle
    saraajohanna skrev 2011-11-01 13:28:37 följande:
    schleichdjur är handmålade o går knappast sönder så lätt.
    de har 3 släpp per år med nya djur.
    Det är grym kvalitet på dem absolut.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • VISAMÅ

Min fyraåring är helt såld på playmobil och hennes syster på åtta år kan också leka med playmobil. Schleichdjur och andra figurer därifrån står mest som prydnad här.

Svar på tråden Playmobilset eller schleichdjur till 4-åring?