• Anonym (ångest)

SKilja mellan verklighet och inbillning?

Jag är så otroligt rädd för hiv och andra sjukdomar. Var nyligen på resa och blev ganska full, eller tom drogad. Har svaga minnen från när jag gått till hotellrummet, men minns ingenting vad som hänt innan dess. Jag TROR att jag suttit och snackat med en bekant hela kvällen, men även han var ganska full så han minns inget.

Vaknade dagen efter med svår ångest. Har inga sexminnen, men det har ploppat upp en massa tankar som säger att jag kanske varit otrogen mot min partner. Tänk om jag varit det utan att minnas?! 

Ju längre tiden går desto mer "TÄNK OM" frågor har det ploppat upp i mitt huvud och fantasin skenar iväg. Jag har målat upp olika scenarion med olika killar i huvudet. Nu sitter jag här och ifrågasätter vilka som kan vara sanna och inte. Min fråga är: Kan man börja inbilla sig en massa saker av rädsla som egentligen inte har hänt, men man till sist börjar tro på dem?? Så känns det :/

Håller på och går sönder. Läkartid bokad.  

• Svar på tråden SKilja mellan verklighet och inbillning?
  • Anonym

Man kan definitivt inbilla sig saker som sedan känns sanna. Men du, sluta drick alkohol på det där viset. Det finns ingen som mår bra av det.

• bananflugekärlek

Ja, det kan man och högst troligen så är det ångesten som vill fylla igen luckorna. Men det har inte hänt nåt, hjärnan kan spöka till det så av för mycket alkohol.

• Anonym

Visst kan man det. Det är inte helt olikt problemen med tvångstankar som många har. I små doser är det normalt och ofarligt.

Varför har du bokat en läkartid?

Svar på tråden SKilja mellan verklighet och inbillning?