• mammis 80

Hur tidigt kan man få ett trovärdigt svar på graviditetstest efter äggdonation?

Jag och min man var i Riga och gjorde en äggdonation, den 17:de  oktober.
    På papperna som vi fick med hem står det att man ska göra graviditetstest ca 14 dagar efter ET. Kan man få ett trovärdigt resultat så tidigt? Är det någon som vet om alla mediciner som man äter kan påverka resultatet med? Ska ju iväg och ta blodproverna imorgon med. Någon med erfarenhet som vet hur länge det tar att få reda på resultatet av detta??
    Tack på förhand för svar:)))

• Svar på tråden Hur tidigt kan man få ett trovärdigt svar på graviditetstest efter äggdonation?
  • Lillsudd

Om du inte tagit Ovitrelle av någon anledning är provet tillförlitligt. Jag kissade positivt redan 7 dagar efter transfer... (fick sent missfall dock)

• Ankelankan

Hej!
    Detta är jag också nyfiken på så jag puffar upp tråden. Fick tre embryon insatta den 29 okt och tycker redan att det är jobbigt att vänta ;-/
    Tjingeling

• fliix

Jag testatade positivt med urinprov ( hemmasticka) redan 7 dagar efter FET när jag blev gravid med sonen genom embryoadoption. Väldigt tidigt!

• Ynklan

Hej! Jag var i Riga två dagar efter dig TS och testade hemma den 30:e, två dagar innan jag skulle ta blodtestet och plussade. Hade kanske plussat tidigare än så men testade inte. Hur har det gått för dig Mammis 80? Bra hoppas jag! Håller tummarna för dig också Ankelankan! Det är såå jobbigt att vänta och hoppas!

• villsågärna38

14 dagar är def tillförlitligt. Medicinerna påverkar inte eftersom man inte tar ägglossningsspruta/ovitrelle och om man har tagit en sådan av någon anledning så går de hormonerna ur kroppen på 10 dagar.

• Thi 08

8 dgr efter transfer ljust plus. På dag 12 väldigt starkt plus. Sedan missfall. Embryot ska ju ha fäst redan efter andra dygnet och då börjar hormonerna stiga. På sticka ska man ju trots allt bara ha 25 i hcg för utslag. Tror egentligen man skulle kunna plussa ännu tidigare? Varför dag 14 vet jag inte, men tror det beror på att ägget inte ska fästa, för att sedan lossna och att man på det sättet hinner få upp sina förväntningar.

• Ynklan

Hur har det gått för dig mammis 80? Jag håller tummarna för dig!

• villsågärna38
    Thi 08 skrev 2011-11-03 20:46:36 följande:
    8 dgr efter transfer ljust plus. På dag 12 väldigt starkt plus. Sedan missfall. Embryot ska ju ha fäst redan efter andra dygnet och då börjar hormonerna stiga. På sticka ska man ju trots allt bara ha 25 i hcg för utslag. Tror egentligen man skulle kunna plussa ännu tidigare? Varför dag 14 vet jag inte, men tror det beror på att ägget inte ska fästa, för att sedan lossna och att man på det sättet hinner få upp sina förväntningar.
    Det stämmer nog väl men beror nog även på att en del är låghormonare. För en del tar det ett par veckor innan testet ger utslag även om det kan visa positivt tidigt för vissa.
  • mammis 80

Har just haft en vecka som inte liknar något annat;((( Även att man vet så väl innan att det finns en ganska stor chans att man faktiskt inte lyckas med äggdonationen.... Man tycker sig vara väl förberedd även på ett negativt besked, men ändå kommer det som ett slag:))
    Ja ja det kommer bättre dagar...
    Har ändå tagit mig igenom en cancersjukdom för ett par år sedan, men detta slår nog mycket vad det gäller att åka igenom en " känslomässig berg o dalbana"..
    Tack alla goa för era svar;)))

• Ankelankan

Vad trist mammis80. Styrkekram!
    Känner mig själv väldigt negativ. Otålig som jag är testade jag i helgen 7-8 dagar efter ET. Trots att det var på morgonurinen så gav det inget utslag. Har inga symptom och känner mig noll gravid, så jag är ganska inställd på att det inte har gått vägen.  

Svar på tråden Hur tidigt kan man få ett trovärdigt svar på graviditetstest efter äggdonation?