• Maxie

Vi som försökt i flera år - kanske enkät?

Hej,
    Satt just och funderade på hur många vi kan vara här som har försökt få barn i flera år och är utredda. Förmodligen är vi många och det är för jäkligt samtidigt som det på nåt sjukt sätt är skönt att veta att man inte är ensam.
    Min man och jag har försökt i snart sex år. Felen ligger hos mig, jag har pcos, strul med äl och lite annat smått och o-gott.
    Hur länge har ni försökt?

• Svar på tråden Vi som försökt i flera år - kanske enkät?
  • Angla

Vill du ha det i listform? Eller bara svar???

Inne på 6:e året, utredda - mannlig faktor ev fler, 5ICSI & 4FET - 1MF

• jenniekk

Försökt i två år
    Utredda
    Barnlösa pga av manlig faktor
    Icsi i framtiden

• Maxie

Bara svar tror jag, listor blir alltid så himla långa.

• Idun

Kört oskyddat i ca 5 år. Försökt aktivt i mer än 2 år.

Utredda men har inte fått nåt riktigt svar på anledningen än. Men jag har dålig ägglossning, stopp i en äggledare och maken hade lågt spermieantal.

Ska göra insemination och står i kö för IVF.

• Maxie

Angla: Japp, alldeles rätt!

Tänkte också att om nån som har försökt i flera år och sedan lyckats och således har en solskenshistoria att bidra med är varmt välkommen med den - eller hur??!! Såna kan vi inte få för många av!

• Maskrosen

Hej

Vi har drygt sex år i "verkstaden" nu. Utredda och diagnosen manlig faktor. 7 inseminationer, 2 IVF/ICSI, 1 FET och 3 avbrutna IVF. Solskenshistorier kan man inte få för många av så jag hoppas det dyker upp en sådan snart...

• Michas

Försökt under två år
    Utredda, problem med äggledarna efter tre utomkvedshavandeskap
    IVF 1 ledde till missfall
    FET 1 är nu en 26 mm "stor" bebis i magen

• MarianaS

Hej, vi har försökt i fyra år, och har varit på gyn men dom vet fortfarande inte vad som är fel, säger olika från gång till gång, allt från liv moder canser till ägg blåsor och hinna över äggen, men ingen störe utredning gjord, jag är överviktig så läkarna skyller på det och säger att om jag inte går ner i vikt får jag vara utan barn, men det är ju lätt för dom att säga, men man får inte ge upp nån gång måste det ordna sig men man blir så förtvivlad när man inte får nått stöd. Fick börja med gestelapram och pregotime, men har nu ätit dessa i ett år och läkarna har inte hört av sig en gång utan det är jag som får jaga dom har det varit så för dig med? Men vi får kämmpa på!!

• MarianaS

Hej, vi har försökt i fyra år, och har varit på gyn men dom vet fortfarande inte vad som är fel, säger olika från gång till gång, allt från liv moder canser till ägg blåsor och hinna över äggen, men ingen störe utredning gjord, jag är överviktig så läkarna skyller på det och säger att om jag inte går ner i vikt får jag vara utan barn, men det är ju lätt för dom att säga, men man får inte ge upp nån gång måste det ordna sig men man blir så förtvivlad när man inte får nått stöd. Fick börja med gestelapram och pregotime, men har nu ätit dessa i ett år och läkarna har inte hört av sig en gång utan det är jag som får jaga dom har det varit så för dig med? Men vi får kämmpa på!!

Svar på tråden Vi som försökt i flera år - kanske enkät?