Inlägg från: mandelblomma |Visa alla inlägg
  • mandelblomma

Monoamniotiska tvillingar

MiSu78 skrev 2011-12-15 09:53:37 följande:
    Tänkte bara säga att mina till början verkade vara monotwins..men ett VUL i v 11 visade att de nu hade hinnsäck båda två (men verkar ligga i samma moderkaka ändock)
    Hinnsäckarna syntes inte i VUL  v 7 och 9.

(Läkaren sa till mig i vecka 7 VULet att ibland syns de inte förrän senare...o det stämde ju för min del) 

Grattis vill jag passa på att säga Izzies matte!{#emotions_dlg.flower}
    så var det för oss också. I vecka 17 tror jag det var när vi gjorde fostervattensprovet som man till slut hittade en mycket tunn skiljevägg.
    Killarna delade moderkaka och låg i samma yttre fostersäck.
    De föddes med planerat snitt sen i v 36 och jag mådde som en prinsessa, inte en dag sjukskriven. Jobbade heltid fram till veckan innan de föddes då jag tog ut lite komptid )
  • mandelblomma
    Claire01 skrev 2011-12-25 01:34:38 följande:
    Jag har definitivt ingen skiljevägg. Men kul för dig..
    var det till mig?
    Jag förstår inte om du tog illa upp, i så fall ber jag om ursäkt.
    Och ett jättelycka till med tvillingarna, det är verkligen en helt häftig resa och upplevelse med två Solig
  • mandelblomma
    Sea skrev 2012-01-06 22:32:57 följande:
    Jag känner till en enda som burit på tvillingar utan skiljevägg, och hon gick över tiden. Allt gick tydligen superbra, men hon gick nog på täta kontroller har jag för mig.
    Lät de verkligen henne göra det eller märkte de inte att det inte fanns skiljevägg under graviditeten?
  • mandelblomma
    Sea skrev 2012-01-06 23:16:10 följande:
    Nu blev jag faktiskt osäker, tror hon blev snittad och det väntar man väl inte med direkt. Jag följde graviditeten genom en graviditetsapp på facebook och minns att hon gick så långt man bara kan göra med planerat snitt...
    man brukar ta den här typen av graviditeter med planerat snitt i v 32 ungefär då det är rätt stora risker med att vänta längre.
  • mandelblomma
    mandelblomma skrev 2012-01-06 23:17:26 följande:
    man brukar ta den här typen av graviditeter med planerat snitt i v 32 ungefär då det är rätt stora risker med att vänta längre.
    alltså planerat snitt kan man göra väldigt nära bf, typ en dag eller två till och med.
    Att gå över tiden är att i så fall snittats efter v 40 och det låter inte så troligt med den här typen av graviditet.
Svar på tråden Monoamniotiska tvillingar