Inlägg från: vinter32 |Visa alla inlägg
  • vinter32

Monoamniotiska tvillingar

Kolla på facebook på något som heter Monoamniotisk twins
    Där finns kvinnor över hela värden som väntar sådana tvillingar och deras berättelser + bilder.

• vinter32

våra monoamniotiska tvillingar föddes v.32+6 . BILD ovan på Cristian och Erik på väg hem från Huddingesjukhus. efter 2 veckor.

• vinter32

cLAIR  det jag kan säga Sverker EK som arbetar på Huddinge sjukhus . Han ÄR MYCKET KÄND ( LANDET) för sina oprationer för små bebisar i magen redan från v.18 - uppåt . Nu vet jag inte vad ni har för problem men kanske värt att träffa denna läkare med. kram

• vinter32

Hej söderflickan det fick vi med på fosterdiagnostiken hög risk på trisomi 13 och 18 . Fick gå vidare med fostervatten prov .typ V.16 KOMMER INTE RIKTIG I HÅG . mEN VI TOG DEN SNABBA RESULTATET  ( FINNS SNABBA 1 VECKA O GRUNLIGA 3 VECKOR . MEN läkaren sa att vi ska ta den snabba så tog provet tors- tisdag var resultate hemma med bra nyheter. Ingen risk med fostervattenprov vid tvillingar sa dem till mig att man gör den senare så det inte är samma risker . Det gjorde ont som en kraftig mens verk sedan kunnde inte åka hem fick vara kvar 1 tim efter provet .  Jag är glad i dagens läge att jag valde att gå vidare och gjorde testet.

• vinter32

Linda när fick du din snitt tid ? Det kan jag tycka med denna graviditet att man får snitt tiden så sent jag var redan i vecka 29-30 tills jag fick tid .

• vinter32

LINDA hur går det , våra pojkar  ska börja med smakportioner nästa månad. Konstigt när dem ser så små ut.

• vinter32

Tack Skrattande alla !!! Vi får liksom hålla kontakten hoppas på flera bra nyheter från alla och bebis bilder Solig

Svar på tråden Monoamniotiska tvillingar