• Anonym

De skar bort toppen av min klitoris

Jag vill inte ta upp det som har hänt tidigare och varför de gjorde som de gjorde. För min del har det inte med religion att göra och jag har fått min förklaring. Så snälla lämna den delen och fokusera på det jag vill ta upp istället.

När jag var liten skar de bort toppen av min klitoris och jag blir inte upphetsad när min kille smeker min klitoris. Jag har varit hos barnmorskan och hon sa att de enda orgasm jag kan få är vid sex (när han är i mig). Men jag känner inte mig kåt när vi har sex. Det är skönt ibland men jag känner aldrig att jag vill komma. Jag har inte berättat för min kille än då jag inte är redo. 

Hur ska jag komma? Dvs. få orgasm?  

• Svar på tråden De skar bort toppen av min klitoris
  • Lavish

Du kommer säkert få bättre svar av andra men, om du inte känner en känsla av att du behöver komma när du har sex, är det verkligen viktigt att komma då? Varför vill du komma?

• Anonym (stackars!)

Testa massa olika ställningar tills du hittar det som känns skönast för dig. Jag kan komma vaginalt, men jag vet att en del kanske inte kan det, det beror väl på hur känslig man är eller hur man är utformad kanske.

Testa att onanera oxå så slipper du typ känna press under sexet och kan fokusera på vad som är skönt bara för dig :) 

• Queenie70

Beklagar det som hänt dig....men jag tror att din barnmorska är rätt okunnig som det låter tyvärr. Gå till nån annan är mitt råd.

• Parniara

Hur känner du tex om du blir slickad på bröstvårtorna? Jag kan få orgasm av bara det och sexiga tankar.

• Queenie70

Alltså....förstår inte hur din BM kunnat komma fram till slutsatsen att du bara kan få orgasm av penetrerande samlag. Kanske kan du inte få orgasm alls, det är inte helt ovanligt även om man är kroppsligt intakt. Klitoris är stor och förgrenar sig under huden, och om det nu "bara" är toppen som skurits av på dig, så finns stora delar av din klitoris kvar, och du bör ha möjlighet att komma ändå genom att det som är kvar stimuleras.

Här finns en bra illustration:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Klitoris

• Anonym

Vad gäller sexuell upphetsning så sitter den till stor del i hjärnan och den har du väl kvar vad jag förstår? Du behöver nog slappna av lite mer så ska du se att det löser sig!

• Anonym
    Parniara skrev 2011-10-31 20:42:35 följande:
    Hur känner du tex om du blir slickad på bröstvårtorna? Jag kan få orgasm av bara det och sexiga tankar.
    Känns ingenting oftast, andra gånger är det obehagligt och väldigt sällan känns det bara som en vanlig beröring.
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2011-10-31 20:46:15 följande:
    Alltså....förstår inte hur din BM kunnat komma fram till slutsatsen att du bara kan få orgasm av penetrerande samlag. Kanske kan du inte få orgasm alls, det är inte helt ovanligt även om man är kroppsligt intakt. Klitoris är stor och förgrenar sig under huden, och om det nu "bara" är toppen som skurits av på dig, så finns stora delar av din klitoris kvar, och du bör ha möjlighet att komma ändå genom att det som är kvar stimuleras.

Här finns en bra illustration:

sv.wikipedia.org/wiki/Klitoris
    Queenie70 skrev 2011-10-31 20:40:29 följande:
    Beklagar det som hänt dig....men jag tror att din barnmorska är rätt okunnig som det låter tyvärr. Gå till nån annan är mitt råd.

Vi tittade tillsammans och allt vi såg var ett liiiiiiitet ärr så det syns knappt på mig att den är borta. Hon skulle inte ha märkt något om jag inte hade sagt något, sade hon. Och om jag försöker smeka där själv så känns det verkligen ingenting. Jag blir inte upphetsad eller varm... =/
  • Anonym

Att smeka de inre blygdläpparna kan leda till orgasm, har ni testat det?

• Anonym (pröva!)

Testa dig fram! i dusch, med leksaker. Ge inte upp hoppet. Men förvänta dig inte att få en himlastormande orgasm med din kille, om du inte vet hur du ska hantera verktygen själv! 

Svar på tråden De skar bort toppen av min klitoris