• Sapphiire

En Latmask i Sängen

Pappa i sthlm skrev 2011-11-01 13:50:20 följande:
    Been there my friend.

Det går i perioder. Hos oss blev det så att efter att första barnet kom så blev sex något totalt ointressant och nedprioriterat för min fru. Vårt sexliv försvann sakta men säkert från dagordningen. Vi hade några tillfälliga toppar där vi kunde ha sex 3-4 gr på en vecka för att sen återigen försvinna pga hennes avvisande och ointresse. Som längst gick vi sexlösa i 2 år. Våra barn är äldre än era (i den åldern då dom flyttar hemifrån) så vi är inte uppbundna runt dom längre som småbarnsföräldrar är.

Under fjolåret såg det likadant ut och mot slutet av året var det kruttorrt här hemma. Jag har ju lärt mig att resignera mer och mer och inte förvänta mig någonting. Till och med Kristina och  Karl-Oskar insåg ju att det inte var någon ide att plöja och bruka en stenig jord. Nu drog ju dom till Amerikat istället och jag tänker inte leta efter grönare gräs i andra sängar. Får väl lära mig att fiska istället för att bruka jorden (för att fortsätta mitt larviga bildspråk). Nåväl....

Till slut reagerade t.o.m hon. Mest på att jag hade resignerat. Så hon tog första steget och vi kom överens om att 2011 skulle vi ha som ett erotiskt år. Vi skulle prioritera vårt sexliv. Och det har funkat rätt bra faktiskt. Visst...vi knullar inte dygnets alla timmar. Ibland har det kunnat gå några veckor utan någonting ....men va fan...jag är ju van med hela år. Så i det stora hela så har sexlivet lyft sig rejält det här året och hon har tagit ett större personligt ansvar. Fram till nu......

Nu är vi där igen. Jag blir ofta avvisad. Jag försöker. Får 0 i gensvar. Får just nu 0 initiativ från henne. Nu har det gått några veckor sedan senast. Jag försöker i alla fall hålla min del av avtalet ....men hon svarar inte nu. Varför vet jag inte. Varför det blir så här vet jag inte heller. Det går säkert över. Frågan är om det är nästa vecka, i år eller nästa sommar. En annan fråga jag ställer mig är vad är det egentligen som är de tillfälliga undantagena....är det de stunder när sexlivet funkar....eller när det är obefintligt? 
    Vad tråkigt att det ska vara så där. Jag har läst flera trådar här på FL angående minskad sexlust hos partnern. Har ni varit tillsammans i många år? Kan det ha med det att göra? Låter som en löjlig fråga men jag förstår inte hur man inte kan ha sex med sin partner på 2 år!
  • Sapphiire
    Anonym skrev 2011-11-01 13:58:42 följande:
    Men alltså bestämmer man sig för att skaffa barn får man ju räkna med att att sexlusten försvinner hos kvinnan, i vissa fall får kvinnan inte tillbaka den heller. Som man får man helt enkelt välja, barn eller sex, men man kan inte ha både kakan och äta den. Kvinnokroppen fungerar på det sättet.

Det stämmer inte! Jag har barn och min lust har inte försvunnit. Det handlar om att ha viljan, att sexlusten skulle försvinna är Bullshit.
  • Sapphiire
    Anonym skrev 2011-11-01 14:05:03 följande:
    Jag sa att i VISSA fall, att för VISSA kvinnor kommer sexlusten aldrig tillbaka som den en gång var innan man skaffade barn. Det är naivt att tro att sexlivet ska sex likadant ut efter att man skaffat barn.
    Tror du att det har med barnafödandet att göra eller något psykiskt? Är det så i ditt fall? Du behöver inte svara om du inte vill.
  • Sapphiire
    Anonym (Mannen) skrev 2011-11-02 20:19:48 följande:
    Tack för era svar...

Jag jobbar och försörjer henne,  har hand om planering av inköp och allt annat i stort sett och ser till så våra barn kommer upp på morgonen till förskolan...  

Hon lagar mat ibland och gångerna hon diskar kan jag räkna på mina fem fingrar på ett år... ibland står jag och diskar i 2 timmar för hon helt slappat av... när jag är klar får jag dammsuga och leka med barnen...  ändå har jag sexlust och viljan att ha närhet... vilket i sig kanske är ett mirakel...  men hon "bjuder sällan till".....  

Jag älskar henne och vill inte dela familjen men jag blir irriterad och det där på oss när hon är helt likgiltig...

Vi har perioder då det fungerar men det är så sällan... 
    Ts, inget illa menat men du måste visa att du inte tycker om hur ert liv ser ut. Du gör ju allt för henne, städar och tar hand om barnen dessutom försörjer du henne. Låter inte klokt i mina öron att hon ändå inte bjuder till. Antingen älskar hon inte dig eller så är hon dålig på att visa kärlek.
Svar på tråden En Latmask i Sängen