En Latmask i Sängen
Pappa i sthlm skrev 2011-11-01 13:50:20 följande:
Been there my friend.Det går i perioder. Hos oss blev det så att efter att första barnet kom så blev sex något totalt ointressant och nedprioriterat för min fru. Vårt sexliv försvann sakta men säkert från dagordningen. Vi hade några tillfälliga toppar där vi kunde ha sex 3-4 gr på en vecka för att sen återigen försvinna pga hennes avvisande och ointresse. Som längst gick vi sexlösa i 2 år. Våra barn är äldre än era (i den åldern då dom flyttar hemifrån) så vi är inte uppbundna runt dom längre som småbarnsföräldrar är.
Under fjolåret såg det likadant ut och mot slutet av året var det kruttorrt här hemma. Jag har ju lärt mig att resignera mer och mer och inte förvänta mig någonting. Till och med Kristina och Karl-Oskar insåg ju att det inte var någon ide att plöja och bruka en stenig jord. Nu drog ju dom till Amerikat istället och jag tänker inte leta efter grönare gräs i andra sängar. Får väl lära mig att fiska istället för att bruka jorden (för att fortsätta mitt larviga bildspråk). Nåväl....
Till slut reagerade t.o.m hon. Mest på att jag hade resignerat. Så hon tog första steget och vi kom överens om att 2011 skulle vi ha som ett erotiskt år. Vi skulle prioritera vårt sexliv. Och det har funkat rätt bra faktiskt. Visst...vi knullar inte dygnets alla timmar. Ibland har det kunnat gå några veckor utan någonting ....men va fan...jag är ju van med hela år. Så i det stora hela så har sexlivet lyft sig rejält det här året och hon har tagit ett större personligt ansvar. Fram till nu......
Nu är vi där igen. Jag blir ofta avvisad. Jag försöker. Får 0 i gensvar. Får just nu 0 initiativ från henne. Nu har det gått några veckor sedan senast. Jag försöker i alla fall hålla min del av avtalet ....men hon svarar inte nu. Varför vet jag inte. Varför det blir så här vet jag inte heller. Det går säkert över. Frågan är om det är nästa vecka, i år eller nästa sommar. En annan fråga jag ställer mig är vad är det egentligen som är de tillfälliga undantagena....är det de stunder när sexlivet funkar....eller när det är obefintligt?