En Latmask i Sängen
Det kan inte vara så att hon faktiskt lider av depression/nedstämdhet? Många människor som är deprimerade har cykler då de inte kan sova/somnar sent och sover länge/bara sover. Att hon inte gör mycket alls om dagarna och tappar sexlusten tycker jag är ganska klara tecken på att något är fel.
Jag kan såklart inte tala för alla som tappar lusten och jag sätter ingen diagnos såhär över nätet, men det var iallafall min första tanke när jag läste din ts. Det där är en ganska bra beskrivning av hur jag själv blir när jag är deprimerad så det är därför jag tänker i de banorna.
Har ni pratat om känslor och mående mycket? Det kan ju vara så att hennes likgiltighet är hennes sätt att ta sig igenom jobbiga perioder (om det nu är så att hon mår dåligt). Man ska inte bara se till prestationer i hemmet eller jobb/studier utan måste ändå fråga varandra hur det står till. Om hon bara svarar att hon är trött, nysta i VARFÖR hon är trött.
Det kan vara så enkelt att hon behöver en samtalskontakt och medicin för att bli en pigg och glad människa. Jag hoppas det löser sig för er och att allt ska fungera igen (och ett tips om det nu är så att hon faktiskt mår dåligt är att inte fokusera på vad hon inte gör, negativa förväntningar gör det inte lättare för någon av er).