• Lovely f

Isofix bilbarnstol... i vilka bilar?

Hej. Jag hittar inte på Britax hemsida vilka bilar som passa med isofix fäste. Någon som vet eller kan länka mig så jag kommer rätt?
    Vi har en ford focus 2010 och det verkar inte funka att sätta in stolen. Skulle pröva idag eftersom det inte är länge kvar nu.
    Hoppas någon har svar.

• Svar på tråden Isofix bilbarnstol... i vilka bilar?
  • Hey you

Finns de olika fästen? Trodde att det var samma i alla bilar som har fästet? Jag tror nog att ni gjort fel

• ViTvåBlirTre

Isofix fäste brukar finnas på alla nya bilar men du får kolla om du hittar nåt på just din bil där d står om d finns isofix fästen eller inte.
    Men som sagt tycker att d borde finnas i en 2010.

Så d hjälper inte att kolla på Britax hemsida för dom har nog ingen info om vilka bilar o årsmodeller som har isofix.

Lycka till!

(hoppas jag inte blev för rörig!)

• cicci85

Men det är väl bara att kolla i din bil om du har isofix? Du känner ju öglorna och så brukar det vara en lapp där det står isofix på. De senaste året har det väl varit standard med isofixfästen?

• Lovely f

Okej, ett sorts fäste då. Men jag hittar inget fäste i bilen.
    Och jag tycker också att det borde finnas i en så pass ny bil.
    Hittar inte nån info på hemsidan. Någon som för det? =O

• ViTvåBlirTre

Kunde tyvärr inte länka men d jag kunde hitta när jag googlade "Ford focus 2010 isofix" var att där ska finnas isofixfästen i den bilen.

• Studentpappa

Men stoppa in fingrarna mellan sätena och känn efter? Det är två fyrkantiga öglor.
    Jag har isofix på min -02 Saab.

• Lovely f

Har stoppat in fingrarna... men som sagt.. hittar inget =S
    måste gå ut till bilen igen, blir så frustrerad när man upptäcker att man köpt en stol som kanske inte går att använda.

• Studentpappa

Stolen går ju att använda med bältet så helt bortkastat är det väl inte.
    Men det är ju helt klart smidigt med en bas.

• t0va

Tills det är dax för nästa stol tipsar jag om att ta hjälp från en affär och kolla så stolen verkligen passar i bilen, även om inte ens det är en garanti. Om du fäller upp sittdelen på sätet så kanske du ser bättre ifall det är något där eller inte. sähär ser det ut, och det kan sitta plastskydd på eller som på bilden att man måste ta bort en del av sätet. Du har inte bilens manual och kan kolla där i. 
    http://www.carseat.se/rearfacing/what-about-isofixlatch/ 

Svar på tråden Isofix bilbarnstol... i vilka bilar?