• Pleco

Julkalender till mannen, vad köpa?

Jag vill ge min man en julkalender som han får öppna under december månad. Tänkte göra smällkarameller av toarullar, så där är väl problemet egentligen. Sakerna måste ju få plats i rullarna, och helst inte kosta en förmögenhet. Min fantasi är lika med noll just nu så jag önskar lite hjälp.

Har detta än så länge:

1. Trisslott
    2. Tialott
    3. Badkulor
    4. Slips

Sen är det totalt stopp, behöver ju tjugo till...hjälp?            

• Svar på tråden Julkalender till mannen, vad köpa?
  • Jagsjälv

Strumpor. Underkläder till själv - blir ju present til honom oxå! Recept på någon god mat som du ska laga. Jobbigt att komma på 24 grejer... Vad är han intresserad av?

• Pleco
    lilljohansson skrev 2011-11-01 16:32:09 följande:
    små kärlekscheckar i varje kanske?

Jag har funderat på det och har det som reserv, vi är rätt bra på att ge "kärlek" till varandra som det är. Men jag kanske kan komma på något riktigt speciellt som inte händer allt för ofta.
  • Pleco
    Jagsjälv skrev 2011-11-01 16:34:35 följande:
    Strumpor. Underkläder till själv - blir ju present til honom oxå! Recept på någon god mat som du ska laga. Jobbigt att komma på 24 grejer... Vad är han intresserad av?

Jag är ganska gravid så jag vet inte om underkläder till mig är nån höjdare, men ska tänka på det. Receptkort är en bra idé, en trerätters eller nåt.

Han har inga direkta intressen, han är rätt trist på den punkten, därför är det så svårt. Trodde det här skulle bli en lätt match men icke.
  • Pyrola

Jag skulle satsa på några få saker men då rejäla tex teaterbiljetter, biobiljetter, mysdag med pulkaåkning och varm choklad, åka skridskor\skidor\slädtur, middag både ute och hemma, gå på museum.

• Jagsjälv
    Pleco skrev 2011-11-01 16:37:22 följande:
    Jag är ganska gravid så jag vet inte om underkläder till mig är nån höjdare, men ska tänka på det. Receptkort är en bra idé, en trerätters eller nåt.

Han har inga direkta intressen, han är rätt trist på den punkten, därför är det så svårt. Trodde det här skulle bli en lätt match men icke.
    Gravid! Grattis! Då är kanske inte läckra underkläder det första man tänker på att köpa. Gjorde inte jag iaf...
    Choklad?

Det går ju köra med "tråkiga" nyttosaker som tandborste, tandkräm osv. Inte så kul, men nå´t att stoppa i paketen. Lycka till!
  • annatheresa

Jag kom att tänka på en kalender jag fick för några år sedan. Chokladkalendrar har man ju hört om, men det här var en te-kalender; varje dag fick man en ny påse te. Om mannen din gillar te, så kan du ju hitta något gott och stoppa in några påsar i smällkaramellen. Andra idéer: nötter, nyckelring, kylskåpsmagnet, pennor, kanske någon fin prydnadssak, en bit tvål (på t.ex. Lush kan man köpa på lösvikt), blomsterfrön som kan planteras framemot våren, nåt gott från mataffären som inte behöver stå kallt. Lycka till!

• Tittij

Manschettknappar, snygga kallingar går ju alltid åt, handskar/vantar (tycker alltid man tappar bort dem så här behövs ett gäng..) en ny snygg halsduk. Har han nåt favoritgodis/favoritsnacks? 

• Pleco

Tack för alla tips, jag får lite idéer. Ös gärna på med mer.

Tittij, favoritgodiset är choklad.  

• Tittij

Då är det bara fylla ut några luckor med hans favoritchoklad. Kanske några goda tryfflar?

Svar på tråden Julkalender till mannen, vad köpa?