• Anonym (Annie)

Hur får jag honom intresserad av mig?

Jag är lite småkär i en kille som jag jobbar ihop med, hur får jag honom att lägga märke till mig på "det" sättet? Vi är väldigt bra kollegor och pratar mycket, men jag vet inte om det bara är kompis-nivå än så länge... Hur ser jag om han känner "mer" för mig?

• Svar på tråden Hur får jag honom intresserad av mig?
  • Anonym (hmm)

fråga om han skulle vilja ses på en fika nån gång efter jobbet? typ..

• Anonym

Gå till jobbet utan byxor eller trosor och ha en skylt med hans namn med en pil mot underlivet.

• Anonym (Annie)
    Anonym (hmm) skrev 2011-11-01 17:55:15 följande:
    fråga om han skulle vilja ses på en fika nån gång efter jobbet? typ..
    Om man som jag är lite för blyg för att fråga det då? Oskyldig
  • Anonym (fråga)

kan berätta att jag och min man träffades på jobbet. Till slut tog jag mod till mig och frågade om han ville gå  på bio nån gång. Jag var jättenervös! Han stirrade på mig, nästan hoppade till i stolen och sen sa han "det hade ju jag tänkt fråga dig!"
    Det var en skön känsla :)

Kanske din kollega bara blir jätteglad om du föreslår något?

• Anonym (Annie)
    Anonym (fråga) skrev 2011-11-01 18:20:44 följande:
    kan berätta att jag och min man träffades på jobbet. Till slut tog jag mod till mig och frågade om han ville gå  på bio nån gång. Jag var jättenervös! Han stirrade på mig, nästan hoppade till i stolen och sen sa han "det hade ju jag tänkt fråga dig!"
    Det var en skön känsla :)

Kanske din kollega bara blir jätteglad om du föreslår något?
    Åh jag önskar att jag vågade! Vad kul att det fungerade för dig! Skrattande Jag kan vara jätteblyg emellanåt, olika dagar jag vet det låter jättekonstigt, så jag vet inte om jag vågar... Skäms
  • Anonym (samma här)

Jag sitter också i ungefär samma sits, dock är han en av cheferna på mitt arbete villket gör allt lite
    mer komplicerat. Det jag har reagerat på är att han ställer sig väldigt nära mig när det är något vi
    behöver prata om, vid överlämning av något så snuddar han alltid vid mina händer, fingrar trots att det inte
    behövs. Jargongen blir högre från hans sida om jag befinner mig i närheten, lite som att jag ska uppmärksamma att han är där.

Nu kan det ju vara så att jag läser in för mycket i hans agerande men det pirrar allt lite extra.

Någon kunnig som kan säga om det går åt ena eller andra hållet 

• Anonym (Annie)
    Anonym (samma här) skrev 2011-11-01 18:35:25 följande:
    Jag sitter också i ungefär samma sits, dock är han en av cheferna på mitt arbete villket gör allt lite
    mer komplicerat. Det jag har reagerat på är att han ställer sig väldigt nära mig när det är något vi
    behöver prata om, vid överlämning av något så snuddar han alltid vid mina händer, fingrar trots att det inte
    behövs. Jargongen blir högre från hans sida om jag befinner mig i närheten, lite som att jag ska uppmärksamma att han är där.

Nu kan det ju vara så att jag läser in för mycket i hans agerande men det pirrar allt lite extra.

Någon kunnig som kan säga om det går åt ena eller andra hållet 
    Ja men exakt! Killen jag är lite småkär i verkar också prata extra högt för att visa att han finns, typ, när jag är i närheten. Vi pratar jättemycket, men det är så svårt att veta vad han tycker! Han kanske är sån till sättet, att han gärna pratar mycket med alla, eller så är han intresserad precis som jag... Har lagt märke till att han gärna går på toaletten med mera samtidigt som jag så att vi möts på vägen dit och kan prata... :) 

Det är jobbigt att inte veta! Vi kanske lägger märke till saker dom gör för att vi är intresserade, eller så har vi turen att dom känner som vi. Dock kommer jag och den här killen inte jobba ihop så länge till, cirka en vecka. Sen vet jag inte ens om vi kommer ses något mer.... 
  • Anonym (samma här)

Om jag varit du hade jag nog varit lite mer på, fråga om ni ska äta lunch tillsammans, gå på afterwork efter jobbet allt med tanke på att han slutar inom kort. Du har inget att förlora och skulle han säga nej så behöver du inte gå runt efteråt och känna dig obekväm.

Lycka till  

• Anonym (sofi)

kolla först så han inte är gift/sambo.....

• Anonym (Annie)

Det är ju bara det att jag är lite för blyg för att våga fråga bara så där... Och han är singel, det har jag kollat upp Flört

• Anonym
    Anonym (Annie) skrev 2011-11-03 17:21:37 följande:
    Det är ju bara det att jag är lite för blyg för att våga fråga bara så där... Och han är singel, det har jag kollat upp Flört
    Telepati???????????????????
  • allmänt

Fast med för blyg för att fråga vet jag inte om jag "tror" på. Vågar man inte ta kontakt med människor får man ju antingen öva, vänta kanske i det oändliga på den andra, eller leva ensam. Det är alternativen du har, jag röstar på det första. Bjud ut honom. "skall vi ta en afterwork idag?"

• Anonym
    allmänt skrev 2011-11-04 16:33:35 följande:
    Fast med för blyg för att fråga vet jag inte om jag "tror" på. Vågar man inte ta kontakt med människor får man ju antingen öva, vänta kanske i det oändliga på den andra, eller leva ensam. Det är alternativen du har, jag röstar på det första. Bjud ut honom. "skall vi ta en afterwork idag?"
  • Michelangelo
    Anonym (Annie) skrev 2011-11-02 19:09:04 följande:
    Ja men exakt! Killen jag är lite småkär i verkar också prata extra högt för att visa att han finns, typ, när jag är i närheten. Vi pratar jättemycket, men det är så svårt att veta vad han tycker! Han kanske är sån till sättet, att han gärna pratar mycket med alla, eller så är han intresserad precis som jag... Har lagt märke till att han gärna går på toaletten med mera samtidigt som jag så att vi möts på vägen dit och kan prata... :) 

Det är jobbigt att inte veta! Vi kanske lägger märke till saker dom gör för att vi är intresserade, eller så har vi turen att dom känner som vi. Dock kommer jag och den här killen inte jobba ihop så länge till, cirka en vecka. Sen vet jag inte ens om vi kommer ses något mer.... 
    Så här gör du om du inte vågar fråga honom direkt:
    Om möjligt ta reda på hans epostadress och maila till honom när han slutat, och säg att det var trevligt när han arbetade där och att det hade varit trevligt att ses någon gång.

Det är bara en ouppfostrad person som inte skulle svara på ett sådant mail...
    Ett sms till hans mobiltelefon skulle fungera lika bra det. 
  • Anonym

Ok TS nu har du en vecka på dig att ta reda på om han gillar dig. Nu gäller det att du tar chansen. Den lär kanske inte komma tillbaka. Jag tycker du ska fråga om han vill gå på bio med dig alternativt en after work.

Förstår om du är blyg. Det är ju inte så ovanligt. Nu gäller det att komma över det och det finns olika strategier för det. Jag brukar andas riktigt djupt några gånger och sedan rensa skallen på allt oväsentligt och bara fokusera på det jag ska göra. Sedan får det bära eller brista. Sedan kan man ju fundera på vad som är det värsta som kan hända? Han kan säga nej för att han inte är intresserad, men då fick ju ändå veta och slipper gå ovetande. Sedan finns ju chansen att han svarar JA Hjärta Hoppas det går bra.

Svar på tråden Hur får jag honom intresserad av mig?