• Anonym

Behandlingshem?

Hej!
    Hur går det till när någon hamnar på ett behandlingshem för droger.
    Inga tunga droger utan ett haschmissbruk.

Det kan bli behandlingshem där man får åka iväg och det kan bli att man får bli hemma och gå på möten några gånger i veckan.

Men hur blir det om man åker i väg. Med besök och telesamtal?
    Hur ofta och så?

Får man vänta i 3 månader att åka och hälsa på liksom?

Kan i och för sig blir fängelse med.. men det tar vi då.

• Svar på tråden Behandlingshem?
  • Anonym (Varit där,så vet)

Väldigt viktig fråga, hur ofta röker denna individ på som det handlar om?
    Handlar det om valda tillfällen någon gång i månaden, så kan jag lova dig att behandlingshem är det sista som denna person då behöver.

Det man lär sig på behandlingshem är hur man tar andra droger.
    och droger kan flöda rejält på såna här ställen.

• Tant Herta

För det första och det viktigaste så finns det ingenting som heter tunga eller lätta droger, hasch är en extremt farlig drog som det är enormt svårt att sluta med och ett långvarit missbruk ger obotliga skador.

Jättebra att du ska ta en tid på behandlingshem!

Nu för tiden är tiden på hemmet alldeles för korta anser jag, de är ofta inte längre än sex månader, vilket är askrattretande! Om du har ett väl fungerande socialt liv och går i terapi hemma kanske det kan räcka med ett halvår för att komma i gång med vägen till ett drogfritt liv, men du ändrar inte din livsstil och blir av med beroendet på så kort tid!

Vad är det för ställe du ska till eller vill till, vilken sorts behandling handlar det om, det finns ju tolvstegs-program etc!

• Anonym
    Tant Herta skrev 2011-11-03 09:31:39 följande:
    För det första och det viktigaste så finns det ingenting som heter tunga eller lätta droger, hasch är en extremt farlig drog som det är enormt svårt att sluta med och ett långvarit missbruk ger obotliga skador.

Nu för tiden är tiden på hemmet alldeles för korta anser jag, de är ofta inte längre än sex månader, vilket är askrattretande! Om du har ett väl fungerande socialt liv och går i terapi hemma kanske det kan räcka med ett halvår för att komma i gång med vägen till ett drogfritt liv, men du ändrar inte din livsstil och blir av med beroendet på så kort tid!

Vad är det för ställe du ska till eller vill till, vilken sorts behandling handlar det om, det finns ju tolvstegs-program etc!
    Det viktigaste tycker jag är att ha sina fakta straight., ditt första stycke hör hemma på 1930 talet, det var dom politiker raljerade om obotliga skador, idag vet vi bättre.

Vilket hem han hamnar på, vilka restriktioner han kommer ha och hur länge han måste stå ut med kan man inte veta i förväg.
    Kan vi anta att det rör sig om innehav/langning av lite större mängder när du nämner eventuell fängelse straff?

• Anonym (Varit där,så vet)
    Tant Herta skrev 2011-11-03 09:31:39 följande:

Vad ska du uppnå med ett sådant post?
    Det är en total förlegad syn du presenterar där.
    Bara att jämföra de lätta drogerna som cannabis och svamp, med heroin så är det nått som inte riktigt funkar i din logik.
    Eller mer rätt sagt är att den är totalt havererad.

Och sen kommer du med drogpropaganda trodde inte det var tillåtet här.
    Obotliga skador at my ass, visar att du har öppnat en lärobok från tidigt -80 tal, och gick på alltihopa.
    Vi lever idag år 2011, där kommer man inte undan med lögner längre i denna fråga.
  • Anonym

Hej!
    Tack för svaren jag har fått.
    Vill till lägga att detta inte handlar om mig.
    Utan min pojkvän.
    Jag tycker och ser inte att haschrökadet är ett problem eller en drog.
    Men det är vad jag tycker...
    Det bästa är juh om han är hemma och inte behöver åka iväg. Utan går ett program hemma och går på möten och så..
    Men om han ska i väg så undrar jag hur det blir med besök och allt sånt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-04 11:27:26 följande:
    Hej!
    Tack för svaren jag har fått.
    Vill till lägga att detta inte handlar om mig.
    Utan min pojkvän.
    Jag tycker och ser inte att haschrökadet är ett problem eller en drog.
    Men det är vad jag tycker...
    Det bästa är juh om han är hemma och inte behöver åka iväg. Utan går ett program hemma och går på möten och så..
    Men om han ska i väg så undrar jag hur det blir med besök och allt sånt.
    Snälla du, hasch ger obotliga skador, har du träffat en gammal haschrökare? ser du inte hans knarkande som ett problem har du stora problem!
  • Anonym (Jobbar på HVB)

Reglerna för besök mm ser olika ut, men om klienten sköter sig så får han ju permission och får ta emot besök. Hos oss sker detta dock inte den första veckan.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-08 14:47:10 följande:
    Snälla du, hasch ger obotliga skador, har du träffat en gammal haschrökare? ser du inte hans knarkande som ett problem har du stora problem!
    Hasch gav obotliga skador i USA när man förgiftade en gäng apor för att skapa propagandavågen som lå i grunden till förbudet.

Idag vet vi bättre.
    Största biverkningen cannabis har som ger obotliga skador är lagstiftningen som märker skötsamt folk som knarkare.

Vilka restriktioner din din pojkvän kommer bli belagt med ts är upp till domstolen.

• jeppe01
    Anonym skrev 2011-11-08 14:47:10 följande:
    min fråga till dig har du träffat en gammal haschrökare som bara röker hasch?
    kan nog påstå att en som har rökt hasch i 25år har gjort mer än att röka hasch, testat eller i perioder vet jag inte.

så sluta smutskasta THC!  
Svar på tråden Behandlingshem?