• Mumsa

Kläder när man ammar?

Jag har bara en amningstopp sedan tidigare som jag använde under graviditeten, och har nu beställt två nya (från Boob). Mer pengar känner jag inte att jag vill lägga på amningskläder just nu. Har ni bra tips på vanliga kläder man kan ha när man ammar (och därmed även efter amningen)? Gärna plagg som inte sitter åt om magen utan som är mer figursmickrande, om ni förstår vad jag menar.. :=)
    Har för tillfället en amnings-BH och har beställt ytterligare en. Hur många behöver man egentligen?

Mumsa

• Svar på tråden Kläder när man ammar?
  • Bebis04

Jag ammar i alla möjliga tröjor. Har inte en enda amningstöja...

• Glad i hågen

Har inga erfarenheter av det själv, än, men kan tänka mig att skjortor/blusar vore att föredra, då kan man knäppa upp och vika fram ena sidan när man ammar men ändå vara klädd på andra, så man slipper sitta helt blottad.

Och såna kläder kan ju vara generöst tilltagna i storlek.

Annars har jag sett en amnings-thisrt som verkade smart, med dubbelt tyg som låg omlott över bysten.

• Upptagen

jag har inga amningströjor utan har alltid en skjorta (finns kortärmade nu i sommar så att det inte blir så varmt) över... funkar bra!

• Marlene

Jag har inga amningskläder utan drar glatt upp tröjan och visar en massa valkar ;)
    Man kan ju ha ett töjbart linne under tröjan som man drar ner, alltså tröjan upp och linnet ner.

• Mickis74

Har inte haft några speciella amningskläder utan kört med mina vanliga kläder.........

• Vero

Nån tipsade om att man kan ha en tubtopp under tröjan så slipper man blotta hela magen om man är ute på stan eller så.

• Tussens mamma

jag har mina vanliga kläder. amningskläderna är ju så dyra.

• KorElleBelle

Kör med mina vanliga kläder, tycker inte jag har behov av några speciella amningskläder.

• Snuttepluttan

Vad bra det låter med tubtopp Vero! Det ska jag nog ta fasta på. Annars så tror jag det är bra med tröjor som har dragkedjor. Använder inte skjortor/blusar i vanliga fall. Så jag kommer nog köra den sportiga stilen när det blir dags.

• Zebelon

Töjbart linne under sina vanliga tröjor. Då är det bara att fälla ner linnet över bröstet. Det är ju likvärdigt en tubtopp.
    Jag har linnen med insydda stöd för brösten.
    Jag använder oxå Boob tröjorna. Har fått i present och inhandlat på rea.

• Åsa

Ursäkta en dum fråga men vad är en tubtopp?

Jag har mina vanliga kläder. Känner inget behov av amningstopp. Hade tänkt köpa men de enda jag såg var Boobs som inte alls är den typ av kläder jag brukar ha, i mitt tycke alltför tajta för att vara smickrande när man inte är slank, och dessutom var de för små över bysten.

• Mirva BF 040406

Åsa: tubtopp är en topp utan axelband osv, den sitter eller skall sitta tajt så att den håller uppe även fast man inte har axelband, kolla på tex HM´s hemsida så vet du vad jag menar =)

Själv har jag en Boob-tröja, kommer definitivt inte köpa fler, inte värt dom pengarna... köper hellre vanliga toppar, tröjor som funkar precis lika bra. Bara man har med sig tex en större modell av snuttefilt så slipper man visa magen...

• Mumin

Jag gillade INTE tröjor och skjortor som man knäppte upp framtill. Då visade man HELA bröstet uppifrån och ner, det trivdes jag inte med. Jag gillade vanliga lite tajtare t-shirts som man bara vek upp över tutten, det blev mest diskret så.

Jag tyckte det var bökigt med för lösa kläder för då föll de bara ner över Johanna . Hade två BOOB-tröjor men upptäckte snart att det funkade precis lika bra med mina vanliga topar.

• Millans hustru

Jag har köpt Boobtröjor på bloket, begagnade, det är väldigt billigt o bra tycker jag!

• helenasthlm

Jag hade ingen amningströja,jag köpte massor av BH-linnen från MQ...finns i alla möjliga färger och är super kvalitet....skönat att ha hemma utan bh el top under...är också fint att ha linne med en munkjacka över...

Linnena heter Erica 2 st/299:- annars 199:-/st.

Jag jobbar på MQ så jag lovar att de är super bra.

Svar på tråden Kläder när man ammar?