• Sacre

Kan man få snitt i sista sekund?

Berätta din räddsla för bm, så kanske hon kan hjälpa dig.
    Jag har gått igenom kejsarsnitt och en vaginal förlossning. Och om jag fick välja, så skulle jag föda vaginalt nästa gång. Eftervården för ett kejsarsnitt är inte kul, samt att jag har ett otroligt fult ärr, (dock är jag tacksam för det, iom att det visar vilken väg min dotter kom ut :) )

Är du rädd för att förlora kontrollen, eller är det storleken på barnet som gör dig rädd?
    Har en bekant som födde en flicka som vägde 4800 g, och hon sprack ingenting.

• Sacre

Jag hatar också gynundersökningar, börjar nästan gråta när jag ligger där. Men när man föder barnet, så tänker man inte så.
    Jag hade en förlossningsräddsla när jag väntade dotter, som hette duga. Jag fick gå i speciella samtal, som skulle hjälpa mig att andas rätt m.m.
    Den graviditeten´, visade sig att min moderkaka täckte hela utgången, (total placenta previa), och jag låg inne på sjukhus pga av jag blödde, efter att jag hade legat där sängliggandes i 2 v, så beslutade de sig för ett akutsnitt, hon föddes i 35 +3.

Personalen finns där för att hjälpa dig, och det finns mycket hjälpmedel mot smärtan,
    Men om du är så pass orolig, så säg det till bm, och förhoppnings vis får du snitt.

Svar på tråden Kan man få snitt i sista sekund?