• Alvi

Hjälp mig välja frisyr! Och hitta bild att ta med till frisören!

Kika här www.familjeliv.se/krypin/liljasfarsa/galleri.php och tala om för mig vilken frisyr och vilka slingor jag ska ha...!

Jag har alltid gett frisörer fria händer att klippa som de vill, MEN det var i Sthlm... Här i Småland litar jag inte riktigt på frisören... Det lutar så mycket åt hockeyfrilla här i krokarna tyvärr, och det har varit inne länge, redan innan det blev inne i resten av världen (eller blev det aldrig omodernt...? ) och hur det än är så vill JAG INTE ha hockeyfrilla.

Har haft långt hår ganska länge nu, men börjar inse att volymen i mitt hår kan inte leva upp till de längerna jag vill ha... Så jag börjar tycka att jag vill få av en bra bit av håret...

Vill hitta bilder att ta med till frisören, så om ni förklarar för mig så kan jag leta upp sådana... eller om ni sitter och håller på såna själva så...

Slingorna jag har haft i nåt år är ljusa och röda, ganska tunna.

Help....

• Svar på tråden Hjälp mig välja frisyr! Och hitta bild att ta med till frisören!
  • Alvi

Tänk på att på de tre första bilderna är jag sminkad.... OFTAST är jag osminkad, som på fjärde bilden... (Om det nu spelar nån roll, vet inte...)

Karpet: Jo, det där såg ut att passa mig..!

• Karpet

Förresten, du vet om att man kan volympermanenta sig? Då kan du ju fortfarande ha långt hår menar jag.

• Alvi

Karpet: Jo, jag har frågat en frisör om det, men hon sade att det inte var värt det... Dels skulle det inte riktigt hålla i mitt hår och dels växer det ut så fort... Typ....

• Alvi

Karpet: *ASG* Jo, den där har jag tänkt på... Fast jag har inte så mycket tid om morgnarna...

• Lola Jämtland

Höll nästan på att glömma bort bilderna på dig när jag såg din dotter. För herregud så söt hon är!

Men åter till ämnet....jag tycker du ska klippa upp det lite om du vill ha mer volym?

Det första fotot (med brun top) är du jättefin på förresten!

• Alvi

Lola: Hihi, ja, hon är bedååååårande..!!!
    Joo, en uppklippning skulle nog sitta fint... Ska föreslå det... men jag känner att man måste vara ööövertydlig med formuleringen så att det inte halkar in på en hockeyfrilla ändå...

Tackar för komplimangen....!!

• Lizza

kanske lugg å mer uppklippt

kanske du ska ha nån varm färg i håret?

• Alvi

Lizza: Joo, jag tycker lugg är jättefint... MEN jag har en förbenad jäkla virvel i pannan... som FÖRSTÖR mina planerade luggar... Alla frisörer jag har varit hos har svurit över den...

• Lizza

hmm.....aj då

på tal om virvlar mina barns kusin har 2 st virvlar ser jättesött ut

men kanske sidbena å liite lugg

• Alvi

MissPiggy: Åååååhh, den var fin...!!! Precis sånt där drömmer jag om... Den bilden ska jag skriva ut!

• Alvi

MissPiggy: Njaa.... den där ser nåååågot trixig ut att få snygg varje morgon... Sen kan den nog vara fin ostylad oxå... men...

Fast jag kom på att jag har sett en tjej på ett annat forum med en snygg frisyr... ska leta upp henne o kika lite närmre på den... Kommer bara inte ihåg vad hon heter....

Svar på tråden Hjälp mig välja frisyr! Och hitta bild att ta med till frisören!