Inlägg från: Fräcka Fröken |Visa alla inlägg
  • Fräcka Fröken

Jag är en hemsk hästägare! :)

hemsk och hemsk vet jag inte.. men okunnig skulle jag vilja kalla de!

~ Även små stjärnor lyser i mörkret ~
  • Fräcka Fröken

Vad du skrivit och o hur du ställt dig till svaren du fått i tråden.

• Fräcka Fröken

Nej jag tävlar inte. Ja kommenterade din tråd som du startade. Jag vet vad jag kan och jag vet hur min häst ska tas hand om för att han ska må så bra som möjligt. Men va jag inte förstår är varför du propagerar på att du är en hemsk hästägare när du i själar verket tycker tvärtom? Hästar i världseliten rakas för att dom är inne mkt och tävlar i varma arenor etc etc. O som någon skrev har man inte senskydd för att stärka senan utan för att skydda den. Jag tippar på att du rider dina hästar nån/ några ggr i veckan och att du är en hobbyryttare utan tankar om utveckling eller träning.

• Fräcka Fröken

Tycker du tråden är ironi? Då kunde di lika gärna skrivit "jag är världens bästa hästägare". Jag tycker synd om dina hästar om du tränar mkt och dom får vistas i en kall ligghall när dom är svettiga. För att inte tala om att jobba med tjock vinterpäls. Dina hästar borde ju vara stelheten själva. Du tror att elitidrottare bara äter vanlig kost för att hålla sig i toppform? Knappast. Samma gäller presterande hästar. O hästar med mkt blod och nerver behöver ibland annan mat som är framtaget för dessa hästar osv. Ironi eller inte, ditt sätt att uttrycka dig på säger allt. Vare sig du kan och vet allt så låter du som ett stolpskott!

• Fräcka Fröken

Haha här är de ngn som har taggarna utåt.. Ja hästar är gräsätare och kraftfoder är kompletterande när stråfodret inte är tillräckligt. Men du får fortsätta ditt ironiska liv och din ironiska tråd nu, jag har lite viktigare saker att lägga min tid på än att tjabbla med en trilsk och oresonlig surkärring :)

• Fräcka Fröken

Haha enligt ponnymoor:s ide om att det är idiotiskt att helraka hästen så är ju hela världseliten idioter..eller?
    Frågan är hur hästarna som tävlar ofta och mkt i inomhusarenorna runt om i världen skulle må om de inte var rakade och skulle gå helt oklippta utan täcke. Dom skulle ju aldrig orka med! Hästars alstrar värme när do klipps. Dom blir även piggare. Men visst ska man klippa efter behov, inte efter utseendet.
    Sunt förnuft!

Svar på tråden Jag är en hemsk hästägare! :)