Jag är en hemsk hästägare! :)
Vill inte att trådstartaren ska ta det här fel nu men jag funderade lite på det här med benskydds vara eller inte vara... Jag har alltid benskydd eller lindor på min häst.
Men det är mest för att en stallkompis till mig för måååånga år sen var med om en hemsk olycka.
Hästen blev rädd, kastade av ryttaren, sprang över en snurra taggtråd som trasslade fast sig i svans och bakben. När hon kom ner till stallet så sprang hon runt runt personen som fick tag på henne så hon fick stora skärsår på fötter och ben. Och när vi väl fick lugnat henne så var halva hennes svans borta och benskydden var det bara slamsor kvar av. Vill inte ens tänka tanken på hur benen hade sett ut, om hästen inte hade haft det skyddet den hade.
Nu är iofs det här ett riktigt skräckscenario. Men har det hänt, så kan det tyvärr alltid hända igen. Efter den dagen så har jag alltid benskydd på mina hästar. Även om jag bara ska longera dom i paddocken. :S
Men som sagt. Smaken är som baken. :P Alla gör vi olika och så länge inte hästarna mår dåligt så är det ju fina fisken. =)=)