• Sandret

Försäkringsbolaget vill ha kvittonummer?

Någon som vet varför?
    Ringer dom butiken och kollar så det stämmer det man säger man köpt?

• Svar på tråden Försäkringsbolaget vill ha kvittonummer?
  • Sacre
    Antar att något har blivit stulet/borttappat?
    Isf så är det för att de vill ha bevis, för att ni har köpt föremålet.
  • Sandret

jo jo, jag hade kunnat skicka in kvittot om det var så, men ringer dom butiken där man köpt och besvärar dom alltså?

• Sandret

verkar jobbigt för butikerna isfl... få massa påringningar...

• Sacre

Såg nu att det stod kvittonummer, verkar konstigt att de ska ringa butiken. Men det kanske många som fifflar med kvitton, och därför vill de dubbelkolla? Annars har jag ingen aning om varför de skulle enbart ha kvittonumret.

• Bambi07

Jag tror inte att de ringer butiken. Jag jobbar i en butik som hanterar försäkringsfrågor väldigt mycket, och inget försäkringsbolag har någonsin ringt oss för att leta upp ett kvitto. Det går oftast att göra i butik, men det tar tid och kunder blir inte så glada när de står och väntar på hjälp medan personalen pratar i telefon, oavsett hur viktigt telefonsamtalet är.

Möjligtvis att de ringer huvudkontoret, men annars skulle jag tro att det är mest för att bevisa att du ägde varan. Om du påstod att du hade en splitterny, supermodern TV som blivit stulen och du ville ha ersättning för och sedan inte kan nämna kvittonummer, så låter det lite skumt. Man kan även leta rätt på kvitto om du vet vilket datum du köpte det, i vilken butik och exakt vilken modell det var, men du förstår vad jag menar :)

• Sandret

Clara07, det var så jag tänkte, men jag pratade med en kompis nu som jobbar på Apotek och hon sa att det vid något tillfälle faktiskt ringt försäkringsbolag och kollat, då gällande medicin till djur...
    Jaja, dom ringer väl ibland, om man verkar suspekt kanske :)
    Känns som min försäkringshandläggare misstrodde mig lite så hon ringer nog! Haha, men tji får hon då! :) 

Svar på tråden Försäkringsbolaget vill ha kvittonummer?