Inlägg från: Nangijala |Visa alla inlägg
  • Nangijala

gravid och på arbetsintervju

Jag är i samma sits.. är färdig utbildad sjuksköterska nu den 13 januari och är nu gravid i v 7, bebis beräknas komma i slutet av juni! Har knappt jobbat något innan jag började plugga, så min SGI nu ligger på 200 vilket inte är mycket alls! Så jag hoppas att jag får ett vikariat men det är nog inte många som vill anställa när man bara kan jobba fram tills sommaren..
    Sen så behöver jag ju ett vik som sträcker sig längre än vad jag kan jobba för att ens få upp SGIn... Känner mig enormt stressad!

• Nangijala
    Stampan skrev 2011-11-03 12:26:19 följande:
    Jag blev anställd i vecka 8 ( chefen visste inget och jag jobbar kvar) och missade full föräldrapenning med 3 dagar även om hon kom ut i vecka 41+5...
    Hur missade du föräldrapenningen?
  • Nangijala
    Stampan skrev 2011-11-03 13:46:08 följande:
    Jag hade inte haft inkomst I 240 dagar urban 237...
    Men då måste ditt vik ha gått ut då? För man behöver inte jobba i så många dagar utan bara ha beräknats att jobba i så många dagar.. dvs ett vik som löper så länge eller en fast tjänst..
  • Nangijala
    Stampan skrev 2011-11-03 13:58:54 följande:
    Ok, jag flyttade tillbaka till Sverige efter några år utomlands. Kommer inte exakt ihåg hur det var men missade precis, jobbade till en vecka innan bf men gick bara på föräldraledighet, var fortfarande anställd.

Det var nog bara mina omständigheter som gjorde det så. Fick ju normal SGI betalning efter de första 180 dagarna.
    ok, ja då kanske det var annorlunda på nått vis..

Nu ringde en av tjänsterna jag sökt, så jag ska på intervju den 15:e!!
Svar på tråden gravid och på arbetsintervju