Inlägg från: Redmilk |Visa alla inlägg
  • Redmilk

gravid och på arbetsintervju

Hej!

Jag är i vecka 13+5! Beräknad 3 maj ungefär!

Jag var igår på arbetsintervju och hoppas få jobbet, vikarie på förskola med möjlighet till heltid. Jag nämnde inte att jag var gravid för vid min förra graviditet så var jag på anställningsintervju(då var jag i vecka 12) och fick jobbet...men jag ville vara ärlig och sa att jag var gravid. DÅ ändrade de sig direkt och beklagade och sa att jag inte fick jobbet.

Så nu valde jag att tiga och ska försöka dölja magen så gott det går. Är redan svullen, ser ut att vara i vecka 16.

Det känns tungt att behöva undanhålla min graviditet men får jag inget arbete nu så är min SGI helt körd och då får jag leva på lägsta föräldrapenningen, vilket vore katastrof.

Usch..när man är gravid vill man kunna njuta av graviditeten, inte gå och oroa sig...

Någon annan i min situation? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden gravid och på arbetsintervju
  • Redmilk
    Sacre skrev 2011-11-03 11:13:00 följande:
    Du har ingen skyldighet att berätta att du är gravid, så ta det lugnt :)
    tack för uppmuntrande ord

Har kämpat i 3 månader med att finna ett jobb, har bara fått komma på 2 intervjuer. Vill så gärna ha detta jobb! Bra lön också! Kan ju faktiskt jobba åtminstone fram tills mitten av april. Har en bra graviditet än så länge.  
  • Redmilk

Jag ringde till försäkringskassan nyss och frågade hur de kommer räkna i mitt fall, eftersom jag är timanställd.

(jag har två extraknäck som inte ger mkt klirr i kassan, max 10 h/vecka).

De räknar ut ett medel på vad jag har tjänat de sista 8 månaderna, dvs 240 dagar.

Så OM jag får detta jobb kan jag verkligen höja min SGI. Har räknat lite...skulle kunna komma upp i 330 kr/dag istället för 180 kr/dag. En HIMLA skillnad! Jag bara måste få detta jobb..... 

Och ni andra i samma situation som mig, hoppas verkligen att ni finner ett arbete.Att vara hemma med liten bebis och inte ha några pengar är jättetråkigt! Man kan inte köpa barnkläder eller gå på café, utan bara snåla, minst ett år framåt i tiden. Nä, usch, så får det inte bli!

• Redmilk
    sasty skrev 2011-11-03 12:27:24 följande:
    Jag fick jobb i sjunde månaden på förskola.. Ge inte upp!!
    coolt! vad bra!!!
  • Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-03 21:54:08 följande:
    Är du beräknad 3 maj och bara i v 13 ???
    Ja...och idag gick jag visst in i vecka 14, exakt 14+0..... vissa plussar ju på en vecka..enligt familjelivs uträknare skulle jag vara i vecka 15, men enligt min BM är jag i vecka 14.

• Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-04 20:32:31 följande:
    Jag e beräknad den 3 maj och är 15+1.. det är från min bm och uträkningar på datan
    snacka om konstigt!

FÅr se hur det blir på RUL, man kan ju bli både fram och bakflyttad!

• Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-06 01:36:09 följande:
    Ja , haha ska bli kul och se :) när har du ul?
    5 december!

och du?
  • Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-07 22:01:56 följande:
    Haha exakt samma dag :) !!!
    Vi får uppdatera sen! Ska du kolla kön? Vi funderar...gjorde inte det med första barnet men kanske gör det denna gång!

Förresten, jag började ju tråden med jobbsökande..jag fick jobbet! Känns jätteskönt!
    Ska ha på mig stora tröjor så ingen märker att jag e gravid.....tills det inte längre går att dölja förstås. 
  • Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-08 18:01:47 följande:
    Ja jag ska ta reda på könet!! Hehe är för nyfiken! Ja jag ska på arbetsinterljvu på onsdag är nervös och kommer också få gömma magen .. Värst på kvällarna då jag är uppsvullen också . .. Har du mycket mage ?
    lycka till på intervjun!!! Håller tummarna!

Ja...jag e nog ganska stor om magen, större än förra graviditeten! Nu ser jag ut som jag gjorde i vecka 18 under min första graviditet. Har gått upp 1,5 kg såg jag nu.... Förra graviditeten gick jag totalt upp 16 kilo Men dagen efter förlossningen hade jag gått ner 9 kilo!!!

Känner du sparkar?

Jag kände idag hur bebisen sparkade rytmiskt, helt otroligt! Så himla roligt! Sen har jag tyvärr fått en massa sammandragningar, fick det i förra graviditeten också och blev sjukskriven pga påverkad livmodertapp...Hoppas dessa sammandragningar bara är tillfälliga! 

• Redmilk

Sandra! Hade du rul idag? Vi var där o såg vår bebis! Verkade må jättebra, sparkades och viftade och det är en tjej BF 2:a maj!

• Redmilk

Grattis!!! Så du är beräknad 8:e maj nu? Vi funderar ännu på namn.. Har ni namn på g?

• Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-12-08 00:18:52 följande:
    Oj vad fina och unika namn!! Siri tyckte jag bäst om :) hur går det med jobbet? Trivs du
    Ja, det lutar mest åt Siri faktiskt

Det går bra på jobbet! Lite slitigt ibland, jobbar ju med barn och får ont i slutet av dagen pga av all av och påklädning(vinteroverallerna är tunga och otympliga) men det fungerar fint annars! JObbar ca 30 h/vecka och det är nog lagom.

Jag trivs! Har ju ett extrajobb på kvällarna också och ibland jobbar jag dubbelpass - det är jobbigt. Ibland jobbar jag 7 timmar på förskola för att sedan åka till andra jobbet och jobba ett 4 timmars pass.

Men man måste ju jobba!

Hur gick det med ditt jobb? Ringde de dig eller ringde du dem? 
  • Redmilk

Trodde jag hade fått foglossning men det visade sig vara ischiasnerven som spökar. Får ont ibland men det går över vid vila '
    Har du foglossning?

• Redmilk

Sandra! Hur mår du? Går graviditeten bra? Jag mår finfint men har gått upp rätt mkt, 7,5 kilo v 24. Får promenera mkt med bebisen sen
    På jobbet går det bra fast lite tungt ibland eftersom jag jobbar på småbarnsavdelning och det är mkt av o påklädning samt blöjbyten.

Svar på tråden gravid och på arbetsintervju