• AnnaOnIce

All inclusive??

Hej

Någon som haft all inclusiva på Kanarieöarna, nån av hotellen?
    Hur var det? Onödigt, god mat etc?

Det blir ju ganska så mycket mer pengar så det gäller att det e gott.

Tänkte åka i slutet på Januari, 2vuxna, 1 8åring och 1 1½ åring.
    Egypten är 8000kr billigare... men Kanarieöarna e väl bättre!? Vi var på Tenerife (lght) förra året så nu funderar vi på Fuerte Ventura.

Tips???

• Svar på tråden All inclusive??
  • nattinattio

jag tycker definitivt inte att det är värt med all inclusive på canaris.. men smaken är ju baken.. vi har i allafall räknat ut att vi aldrig skulle hinna äta å dricka för den summan som är skillnaden på allinclusive hotell å en vanlig lägenhetshotell av samma standard..
    samma gäller tex i västindien.

däremot typ domenikanska å en del andra länder kan det ju vara klart värt, men nu gillar vi inte sånna resemål..

• Zina

Vi åker den 19 mars 1v till Teneriffa med ALL INCLUSIVE.... vi valde det för våra barn är små, de kommer vara 4 år, 23 månader o 10 månader. Slippa tänka på att hitta restuaranger där man får plats med barnvagn, där de har barnstolar osv.....vi kommer nog tillbringa den mesta tiden vid poolen vid hotelet o då är det perfekt att all mat finns där. Hotellet hade invigning dec 2004 och har gott rykte om sig, exklusivt o dyrt men värt pengarna när vi reser med barnen. Själv hade jag inte valt all inclusive, enda gången jag haft det var på dominikanska o då var det sådär....

Vi testar denna gången o ser om det var värt det. Nu har ni ju en stor med oxå o är inte lika beroende av matstol osv.

PÅ kanarieöarna o länderna runt där så är det ju nästan lika dyrt som i sverige så prismässigt vet jag inte om det är någon större skillnad. Dessutom på all inclusive är det oftast buffe o säkert lättare att hitta nåhot ätbart om inte annat så kan man ta en annan rätt om den första inte var god, liiite svårare på restaurang. Dyrare om inte annat.

trevlig resa.........

• nina80

Är det så mycket dyrare? Vi ska åka 1 vecka i slutet av Januari till Teneriffa och det kostar ca 6000 kr per person (Bebisen är ju nästan gratis (200 kr)). Tycker det är ett ganska bra pris med tanke på att all mat, snacks och dricka ingår (även alkohol).

Jag kan ju återkomma om jag tyckte maten var bra, men tror ändå att det är billigare än att äta ute och betala varje dag. Särskilt för de som tänker festa lite också, men för mig blir det bara läsk, eftersom jag ammar.

• Kakan1

Hej vi har varit på Apollos Riu hotell i playa amadores. Jag tyckte att det var kanon bra, god mat till både vuxna och barn. Allt fanns tillgängligt under dagarna. Med tanke på er
    8 åring så skulle jag välja ett all inclusive.

• April Mamma

Var dock i Dominikanska Rep och vi hade all inclusive.Jag tycker att man "tjänar" på att ha det...det är kostar ju en hel del att gå ut och äta.Tror att det blir billigare med tanke på vad man glufsar i sig när man är utomlands

Tänker boka det nästa gång det blir dax att resa igen.

• nattinattio

hitta restauranger, välja bra mat, hitta barnstolar, barnvänligt hotell mm, naturligtvis kollar man väll upp var man bor extra mycket när man reser med barn... behöver inte välja all inklusive för dem sakerna skull i allafall! Hittar man billigt all inclusive så är det ju en annan sak, dessa hotell brukar vara bra visst. Men det finns lika bra hotell utan all inclusive oxå...
    Tycker inte det är nått fel med all inclusive bara det att vi aldrig skulle hinna äta å dricka så mycket så det skulle vara ens i närheten lönt.

Ang domenikanska all inclusive har jag väll inte hört att någon tyckt att det vart någon höjdare precis men billigt dessutom är de flesta hotell all inclusive där.

i västindien Aruba var vi var i okt så hade samma hotell all inclusive om man så ville, vi valde inte all inclusive utan betalade de vi ville ha, å kom undan med ca ½ priset mot vad det skulle ha kostat med allinclusive tillägget. (å då snålade vi absolut inte) nu räknade vi ut detta på 3 dagar inte hela vistelsen men slut summan skulle varit den samma ändå då man inte årkar äta eller dricka hur mycket som hellst, speciellt inte dricka när man har barnen med sig..

• nattinattio

det är säkert olika för alla å speciellt hurdann priset blir på resan, men bäst är väll att räkna ut ca vad maten på resataurangerna skulle kosta (finns ofta menyer på nätet att hitta på hotell å området) i snitt, hur mycket man tror sig dricka å osv.. så ser man ju lätt om det genast blir över eller under all inclusive priset (jämfört med nått annat hotell ni kan tänka er att bo på),

• April Mamma

Vi betalade ca 16 000 (2 pers)för en veckas all inclusive i Dominikanska Rep.Maten var JÄTTEBRA.Vi bodde iofs på en liten ort ca 4 timmar med buss från flygplatsen och det var det enda hotellt.
    Det kanske är sämre på de större hotellanläggningarna...

Nu blev man ju ressugen av att läsa denna tråd..

• anna7506

Har rest en gång med All inclusive till Cuba och med halvpension till Mauritius. Det var väl så där, kan väl säga så här att maten smakade väl inget speciellt så för den som inte tycker om smaksatt mat så funkar det säkert bra. Det fanns ju en hel del att välja på men det blir tråkigt att hela tiden se samma människor vid frukost, lunch och middag.
    Att äta buffé har både för o nackdelar, fördelarna är väl att man slipper bry sig om vad man ska gå någonstans, nackdelarna är att det är större chans till att få bl.a sallmonella,
    oftast samma maträtter, smaklöst

• cs 77

Vi var till Fuerteventura den 5 december 2005.
    Vi bodde på ett all inclusive hotell som hette Riu Oliva beach (Apollo).
    Ett helt suveränt hotell som jag starkt kan rekommendera, med två poolområden, nära till havet och fyra restauranger på hotellet (inget kostade extra) mat, dricka och glass som bara var att ta av hela dagarna.

• Happy76

Det är ju ganska dyrt på kanarias numera, oavsett vad man väljer för ö, så många väljer all inclusive pga det.... Om man ser till resans totala pris blir det knappast dyrare med ai, bara att man betalar mer innan man reser istället för där.

• a1b2

Blir ni inte uttråkade av att äta och dricka på samma ställe i 14 dagar? Vill ni inte komma ut och prova andra ställen? Oavsett hur bekvämt det är med barn och all-inclusive känns det ganska trist som koncept. men smaken är ju som sagt som baken.

• Happy76

a1b2, så tycker jag oxå, har därför aldrig lockats av all inclusive... Men många som har testat tycker ju det är toppen speciellt med barn. Men jag trivs bra med att leta upp olika mysiga restauranger om kvällarna osv...!

• AnnaOnIce

Tack för alla tips. Jag e själv tveksam till buffe mat, e lite bortskämd. Tycker om att äta italienskt (al dente) och fräscha sallader, på grund av graviditet kan jag heller inte dricka alkohol så det blir ju mest vatten.
    8åringen vill alltid, ALLTID beställa Burger när vi reser, har de det på all inclusive?

Det som e skönt är att man inte behöver stressa på med fina kläder för att man ska ut i stan för att leta restaurang utan kan softa lite. Tyvärr brukar min sambo o jag ofta bli osams i jakt på rest, då vi väntar för länge o blir för hungriga. Ofta blir man ju lurad på priset, då priset tuanför rest inte alls stämemr med slutnotan.

Vi åker ju inte till Kanairas för smakupplevelsen, jag åker för att få värme. Tapas kan man ju äta i Malmö... men föresten deras små potatisar som e så goa...hm..
    Kansek ska prova halvpension så får man välja ett mål själv!?
    Nån som provat?

• Vombell

På Ving vet jag att de har All inclusive men då är det 5 dagar i veckan det gäller just för att man ska kunna åka på utflykter eller åka till stan och äta utan att behöva känna att man förlorar pengar. Tycker att det är en bra idé.

Skulle tycka att det vore skönt att veta var man skulle äta. Brukar ju oftast vara lite stressigt att leta efter en restaurang som är både barnvänlig och har mat som alla vill ha och som dessútom inte kostar skjortan. På Sunwing resort som vi åkte till nu sist hade de 2 olika restauranger att välja på på området och det var ju inte samma mat.

Håller med om att Kanarieöarna har blivit dyrt.

• nattinattio

finkläder för att gå ut på canaris ? har nog sällan sett någon med finkläder på vanliga restauranger mer i såfall på allinclusive hotellen...

oj canaris potatis med mojjosås, en hel taldrik full för 2,5 euro! billigt å super gott!

• AnnaOnIce

Finkläder, haha, alltså då menar jag vanliga kläder, ikke-bikini, strand kläder.
    Jag brukar dock vilja ha lite snyggare, tycker inte om att klä mig trashigt bara f¨ro att man e turist. Men de senaste resorna har det varit många amningströjor o nu blir det mamma-kläder. Men klackar! Inga gympadojjor på kvällen.

Oj nu vill jag ha mojjosås o sån potatis!!!!!!!!!!!! Gu va gott.

Svar på tråden All inclusive??