Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Vår valp är aggressiv! hur får vi bort det??

agressiv? hur tänker du? om någon kommer som är 10 gånger så stor som dig och du aldrig har träffat en sån förut du tror inte du kanske skulle bli lite rädd? snarare än agressiv?

jag tycker det låter som att ni har tagit er ganska mycke vatten överhuvudet.

jag är själv uppfödare och skulle aldrig sälja två valpar till samma familj. det är nog med en valp. och sen verkar ni inte ha haft hund tidigare.

får jag fråga vad det är för ras ni har?

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2011-11-04 10:37:27 följande:
    Jo vi har haft hund förut men den hunden var inga problem med andra hundar. alltid super glad och energisk även som valp så lekte den med stora hundar utan problem (och hundar ser inte storlek på andra hundar bara psyke)

bulldog/boxer blandning är det på honerna

vi hade en valpkull i våras och behöll en av valparna som idag är 8 månader. hon är jätte reserverad mot nya hundar speciellt stora hundar. hon kryper och gömmer sig och morrar och hugger i luften om dom kommer för nära.....  men efter kanske 5-10 min så är det fullt bus på hon igen det handlar om att hon en valp måste få känna sig trygg i situationen och kolla av läget lite innan dom bara kastar sig över en främande hund. hon bor tillsammans med våra andra hundar alla stora i storleken. sen så är alla hundar olika vi har en som inte vill busa överhuvudtaget med någon annan hund inte ens när hon var valp ville hon det. hon är snäll men struntar i alla hundar runt omkring sig.
Svar på tråden Vår valp är aggressiv! hur får vi bort det??