• Anonym (mensa)

Sjuhelvetes ont när jag bajsa under mensen!!

Jag undrar om någon känner igen sig eller kan veta vad det är, eller om det kanske är normalt.

Var på toa och gjorde nr 2, och har nog aldrig nånsin upplevt sån smärta. Har mens just nu, fick den igår. Brukar vanligtvis ha väldigt grov smärta vid mens så har nog ganska hög smärttröskel och är därför van vid att det gör ont, även när jag bajsar.

Men den smärtan jag kände senast var alldeles förjävlig, var som att jag tappade andan och det kändes som något gick sönder innuti i mig, höll på skrika av smärta och trodde jag skulle svimma för att det gjorde så ont. Kändes som något skulle brista nere i buken. Gör alltså inte ont i analen utan ont i nedre delen av buken. Som extrem mensvärk så handlar inte om förstoppning eller något.

Började sen gråta för jag blev alldeles chockad av smärtan..

HJÄLP!! Är det normalt? Någon som upplevt samma?

• Svar på tråden Sjuhelvetes ont när jag bajsa under mensen!!
  • Anonym

Japp, det känns igen.
    Jag måste oftast äta panodil och diklofenak när jag har mens för det gör verkligen ont i HELA underlivet och nedre delen av magen,
    Det gör fruktansvärt ont att bajsa. (och det fortsätter att göra ont även ett tag efteråt)

• Anonym (mensa)
    Anonym skrev 2011-11-03 23:07:17 följande:
    Japp, det känns igen.
    Jag måste oftast äta panodil och diklofenak när jag har mens för det gör verkligen ont i HELA underlivet och nedre delen av magen,
    Det gör fruktansvärt ont att bajsa. (och det fortsätter att göra ont även ett tag efteråt)
    hur hjälper panodil och diklofenak? vad är dikofenak?

jag brukar som sagt vanligtvis annars alltid ha väldigt, väldigt ont när jag bajsar under mensen. brukar vara svårt ens gå på toa.. men den här smärtan var ändå utöver det vanliga. var som att jag trodde jag skulle svimma, det gjorde så intensivt ont att det är oförklarligt. har aldrig upplevt sån smärta i hela mitt liv. helt sjutk..

undrar varför det gör så ont att bajsa när man har mens egentligen..
  • Anonym (mensa)
    Isalel skrev 2011-11-03 23:07:19 följande:
    Ätit nåt du inte brukar?
    Vanligtvis brukar jag tappa aptiten när jag har mens men har ändå ätit som jag brukar, inga konstigheter alls vad jag kan komma på. kladdkaks-smet kanske? åt lite tidigare ikväll men var kanske en halvtimme- en timme innan jag var på toa, och var pyttelite, smakade..

ja kan verkligen inte fatta varför det gjorde så ont just denna gången, har alltid haft ont under mensen men så här ont.. vet inte om jag ska kolla upp det..

börjar tänka om ja kanske fått en cysta som gör det trångt där nere, har haft det förut nämligen och den va på 8 centimeter.. =/
  • Anonym (jag med)

Det där känner jag också igen! Känns som att man ska bajsa ut hela livmodern typ, mycket märkligt. Ibland kan jag få samma smärta bara av att sätta mig ner. Som tur är så gör det inte så ont varje månad iallafall

• Anonym (mensa)
    Isalel skrev 2011-11-03 23:22:35 följande:
    Har du läst om endometrios?
    jag läste ganska mycket om det då jag hade en cysta förut och vad jag förstått kan man då ha mycket mensvärk vilket jag alltid haft.. vet inte vad jag hade för cysta däremot, men blev orolig att det kanske var något sånt för enda gången då jag haft sån extrem smärta som kan närma sig den ja kände nu är då jag hade en cysta. men den här toa-stunden nu var ändå så mycket värre..

annars tycker jag inte jag stmmer in på de som har endometrios, alla symptom och sånt, lite knakse men har ju inte ont dygnet runt som vissa har som har det =/
  • Anonym (Liknande)

Har haft liknande vid några tillfällen. Har också extrem mensvärk, dock inte varje månad.

• Anonym (mensa)
    Anonym (jag med) skrev 2011-11-03 23:24:15 följande:
    Det där känner jag också igen! Känns som att man ska bajsa ut hela livmodern typ, mycket märkligt. Ibland kan jag få samma smärta bara av att sätta mig ner. Som tur är så gör det inte så ont varje månad iallafall
    Haha, ja precis. Oftast har jag också sådär att det gör ont bara av att sitta, känns som man får en fet sån där garnsticka uppstucken nånstans i buken eller att en osynlig hand kommer och kramar ihop alla organ inne i buken. Är så van vid att ha den smärtan, vet t ex jag måste sätta mig försiktigt vid mens, och vet det gör ont att gå på toa.. men den här smärtan kändes f-n inte normal.. därför jag blir orolig.

Mig gör det tyvärr ont så varje månad, tänkte tidigare idag (hade försej tagit två alvedon då) att jag inte hade så mycket mensvärk som jag brukar ha.. men sen vände det och blev värsta nånsin =/
  • Anonym (mensa)
    Anonym (Liknande) skrev 2011-11-03 23:26:23 följande:
    Har haft liknande vid några tillfällen. Har också extrem mensvärk, dock inte varje månad.
    Jag har alltid djävulsk mensvärk varje månad, och jag är nog inte så känslig för värk utan blivit ganska van tror jag. Först nu på senare år jag börjat ta alvedon varje gång. Funderar nu på att uppsöka läkare och få utskriven starka(re) tabletter bara för mensvärken. Kanske får börja käka laxeringsmedel vid mens eller något också.

Men kanske är det normalt, jag trodde verkligen något skulle spricka där nere.. kändes som det.. Jä-la helvetes mens! Skrikandes
Svar på tråden Sjuhelvetes ont när jag bajsa under mensen!!