• Anonym (uäk)

Vilken hemorroidsalva är bäst?

Ursäkta mig, nu blir jag detaljerad... Har ont, det kliar... Har både en liten hemorroid, nån slags självspricka och analflik. Fattar att ingen salva biter på det sistnämnda. Men har ni nåt bra tips på salva som hjälper mot såna här problem?

• Svar på tråden Vilken hemorroidsalva är bäst?
  • Anonym (tjosanhejsan)

Inotyol & Xyloproct ;) - fast enklast vore det om du gick till läkarn o bad han slänga en getöga i rumpan, så kanske du kan få något som passar på recept. eller ringa 1177.

• Anonym (uäk)

Tack för tipsen! Inotyol har jag ju t o m hemma, så det känns enklare än att gå till läkarn och flasha rumpan, haha :) Tänk, att man ska vara vuxen och ändå tycka att det är piiinsamt med sånt här. Jag provar salvorna, sen får vi se med det där om läkaren och getögat ;)

• Anonym (tjosanhejsan)
    Anonym (uäk) skrev 2011-11-04 03:03:58 följande:
    Tack för tipsen! Inotyol har jag ju t o m hemma, så det känns enklare än att gå till läkarn och flasha rumpan, haha :) Tänk, att man ska vara vuxen och ändå tycka att det är piiinsamt med sånt här. Jag provar salvorna, sen får vi se med det där om läkaren och getögat ;)
    Haha gör så :) kan ta några dagar innan du kanske märker skillnaden, men ptjao, hemorrojder är fanskapets påfund, klart det är pinsamt, :) Annars kan du testa AC3 comfort.  det är lite fetare än xyloprocten som kan törka ut röva rejält :P jag är inget proffs, men dillar genom erfarenhet xD
  • Kakmonster

Sheriproct N! Mkt bättre än xyloproct då den har nåt antiinflamatoriskt i sig. Fick den som salva och suppar efter förra förlossningen. Kolla på fass.se.

• GrodanHopp

Lånar tråden lite.. Kan hemorrojder läka ut själva? Har man kvar dom för alltid? Har upptäckt att ja fått de nämligen:-/

• Anonym (uäk)

Haha, jag stavade fel ser jag nu :) Vad fult det ser ut... Hemoroiiiid , som asteroid liksom... Hehe.. nåja...

Anonym (tjosanhejsan) skrev 2011-11-04 03:09:16 följande:
    Haha gör så :) kan ta några dagar innan du kanske märker skillnaden, men ptjao, hemorrojder är fanskapets påfund, klart det är pinsamt, :) Annars kan du testa AC3 comfort.  det är lite fetare än xyloprocten som kan törka ut röva rejält :P jag är inget proffs, men dillar genom erfarenhet xD
    Tack för dina tips! Bättre med erfarna tips än s k proffstips :) Hmm, så uttorkad röv eller en fettig..
    Jag tog mod till mig och ringde vårdcentralen idag. Som extra bobus fick jag även en liten skada nära det andra hålet under min förlossning, så jag måste nog till en "sån" läkare också. Men bra att börja i nån ände (ända, haha) iallafall!
    Kakmonster skrev 2011-11-04 08:32:24 följande:
    Sheriproct N! Mkt bättre än xyloproct då den har nåt antiinflamatoriskt i sig. Fick den som salva och suppar efter förra förlossningen. Kolla på fass.se.
    Tack! Ska kolla upp!
Svar på tråden Vilken hemorroidsalva är bäst?