• Therese 245

Vad ska jag göra?

Min man har kommit in på sin drömutbildning, det är verkligen en once-in-a-lifetime chans han har fått och jag är så stolt över honom. Samtidigt finns det ett stort MEN; utbildningen ligger på helt annan ort och han kommer att behöva vara borta hela veckorna och bara komma hem på helgen. Vi har två små barn på 1 och 4 år och allt ansvar för dem och hus och hem kommer nu att hamna på mig under två års tid. Jag jobbar skift så det kommer inte att vara helt lätt att få ihop vardagen med allt som ska hinnas med och det kommer ibland bli långa dagar på dagis för barnen. Dessutom kommer jag verkligen att sakna min man som jag och barnen ju är vana vid att träffa varje dag annars.
    Jag känner mig fruktansvärt självisk för jag vill verkligen vara glad för hans skull, men just nu maler bara allt i huvudet på mig. Vi bor där vi bor eftersom min man har jobb här sedan tidigare och det har alltid varit självklart för oss att dela på allt ansvar gällande barnen och huset. Hur jag än gör nu så blir det fel, säger jag att han inte ska ta utbildningen så berövar jag honom hans dröm, men om jag går med på det så kommer jag själv att bli olycklig. Två år kanske inte är jättelång tid, men det känns så nu framförallt om man tänker på att barnen då kommer att vara 6 och 3 år istället för 1 och 4.

Vad ska jag ta mig till?     

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Tow2Mater

Sälj huset, eller hyr ut det, och ni flyttar allihop? Kan du få jobb på hans studieort?

• Susanne57

Jag kan inte riktigt säga att jag vet hur du känner (alla människors förluster, sorger eller dilemman är unika)men jag förstår ditt dilemma. I denna stund borde nog din man fundera över vad som är hans riktiga dröm. Människor kan ta för givet ibland med sina behov och drömmar, men vems drömmar ska uppfyllas i en familj? Jag tycker defenetivt inte att du är egoistisk, du är helt normal som känner som du gör. Att bara komma till en plötslig förändring där man ensam står för att ändra hela sitt liv på grund av en annans drömmar är inte alls enkelt. Ni kanske skulle gå till en familjerådgivare. Det finns något som heter "Levande familjer", vilken jag och mitt X gick till. Det var jätteskönt att få prata ut  med en opartisk person. Sedan finns det fler inom kommunen att välja. Jag berättar mer om du vill! kram

Svar på tråden Vad ska jag göra?